mgaarthuis schreef:Ik ben het met jullie eens als jullie zeggen dat de 28-70 er een stuk robuuster uitziet en ik denk ook, daadwerkelijk is. Maar yoyo, je hebt de 28-70 nog niet, zie ik en je geeft aan hem liever te willen

.
Ik zie trouwens al een paar keer dat er verscheidene mensen zijn die op de 85mm f/1.4 aan het wachten zijn. Heeft Nikon aangegeven die te gaan maken of kunnen jullie me een linkie geven ? Ik ben daar op zich wel benieuwd naar.
Martijn
Ik vind de 28-70 idd mooier dan de 24-70. Beide zijn echter niet echt wat ik veel gebruik als brandpuntsafstand. Ik heb er een keer aan gedacht om de 28-70 als vakantie objectief te gaan gebruiken naast een P&S voor de groothoek. Ik heb ook wel eens tweedehands geneust. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de 17-35 met een 60 of liever 85/1.4 prefereer.
Ik ben nu helaas verziekt door AF-S en hoopte gewoon dat Nikon alle primes boven de 85mm AF-S en eventueel ook nog VR zou maken.
Nikon is nu echter druk met de productie van de D3, D300, 14-24, 24-70, 400VR, 500VR en 600VR, dat ik niet geloof dat er op korte termijn een upgrade inzit.
Ik ben zowieso bang dat de 85/1.4, 105DC en 135DC helemaal niet meegaan in het upgrade proces, omdat het in feite vooral (studio)portraitobjectieven zijn en die hebben door de kunstmatige omgeving helemaal geen AF-S en VR nodig. VR is zelfs nadelig in zo'n situatie denk ik.
Tijd om dus een keer te gaan shoppen...
...of over te stappen op Canon...