Vreemd gedrag externe flitser i.c.m. D7100?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Vreemd gedrag externe flitser i.c.m. D7100?
Vervelend dat Nikon NL hier niets mee kan.
Ik zie vergelijkbare klachten met de SB910 op dpreview. Daar ging men uit van en cycle time probleem, maar dat sluit niet aan bij de constatering dat het op een andere camera niet gebeurt.
Ik zou vooral insteken bij Nikon Europa gezien het succes van deze route van de roemeense forumgebruiker. Directe verzoeken aan Beverwijk even laten liggen. als er meer mensen zijn die er last van hebben, dan is het bundelen van deze actie niet onverstandig. Ook als Nikon beweert alles alleen per geval te kunnen beoordelen. Hou ons op de hoogte want dit kan voor veel D7100 gebruikers relevant zijn/worden !
lock
Ik zie vergelijkbare klachten met de SB910 op dpreview. Daar ging men uit van en cycle time probleem, maar dat sluit niet aan bij de constatering dat het op een andere camera niet gebeurt.
Ik zou vooral insteken bij Nikon Europa gezien het succes van deze route van de roemeense forumgebruiker. Directe verzoeken aan Beverwijk even laten liggen. als er meer mensen zijn die er last van hebben, dan is het bundelen van deze actie niet onverstandig. Ook als Nikon beweert alles alleen per geval te kunnen beoordelen. Hou ons op de hoogte want dit kan voor veel D7100 gebruikers relevant zijn/worden !
lock
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik heb zelf al een jaar de D7100 en nog geen problemen gehad
Nu gebruik ik hem niet of nauwelijks in combi met flitser.
Maar er zijn wel wat softwareproblemen oid met de D7100 waar ze in Beverwijk nog niet uit kwamen
Een fotomaatje van mij die heeft sinds een paar maanden de 7100 en die had op de gekste momenten dat de belichting niet klopte ( zonder flits) Met zelfde instellingen hadden we op dezelfde plek met dezelfde lens totaal verschil in opnamen die van mij waren goed maar om ze bij hem goed te krijgen moest die wel 1-2 stops corrigeren door te plussen of minnen.
Bij Nikon dachten ze toen ze er niet uitkwamen dat het aan de 500mm lens zou liggen maar uit die droom konden we ze snel helpen. Want hij had de camera ook een week uitgeleend aan iemand met een andere 500 mm van Nikon. En die had dezelfde problemen. Vandaag gaat die zijn camera ophalen ben benieuwd of Nikon het opgelost heeft en hoe.
Maar het lijkt iets met de software te zijn
Nu gebruik ik hem niet of nauwelijks in combi met flitser.
Maar er zijn wel wat softwareproblemen oid met de D7100 waar ze in Beverwijk nog niet uit kwamen
Een fotomaatje van mij die heeft sinds een paar maanden de 7100 en die had op de gekste momenten dat de belichting niet klopte ( zonder flits) Met zelfde instellingen hadden we op dezelfde plek met dezelfde lens totaal verschil in opnamen die van mij waren goed maar om ze bij hem goed te krijgen moest die wel 1-2 stops corrigeren door te plussen of minnen.
Bij Nikon dachten ze toen ze er niet uitkwamen dat het aan de 500mm lens zou liggen maar uit die droom konden we ze snel helpen. Want hij had de camera ook een week uitgeleend aan iemand met een andere 500 mm van Nikon. En die had dezelfde problemen. Vandaag gaat die zijn camera ophalen ben benieuwd of Nikon het opgelost heeft en hoe.
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dit gebeurt als je gewoon via de nikon.nl support site een ticket inlegt. Die worden geregistreerd en doorgezet.lock schreef:Ik zou vooral insteken bij Nikon Europa gezien het succes van deze route van de roemeense forumgebruiker. Directe verzoeken aan Beverwijk even laten liggen. als er meer mensen zijn die er last van hebben, dan is het bundelen van deze actie niet onverstandig. Ook als Nikon beweert alles alleen per geval te kunnen beoordelen. Hou ons op de hoogte want dit kan voor veel D7100 gebruikers relevant zijn/worden !
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
Weet je dit zeker? Ik zie dit soort NL-tickets altijd direct door naar Beverwijk gaan.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ook remote geprobeerd?
Dan zou je problemen met flitser contacten kunnen uitsluiten.
Dan zou je problemen met flitser contacten kunnen uitsluiten.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Software / firmware.Tom van Hell schreef: Bij Nikon dachten ze toen ze er niet uitkwamen dat het aan de 500mm lens zou liggen maar uit die droom konden we ze snel helpen. Want hij had de camera ook een week uitgeleend aan iemand met een andere 500 mm van Nikon. En die had dezelfde problemen. Vandaag gaat die zijn camera ophalen ben benieuwd of Nikon het opgelost heeft en hoe.
Het staat er niet zo expliciet, maar met de gegevens m.b.t. lensvertekening firmware update zou het best kunnen zijn dat er aanvullende gegevens meegenomen worden voor andere functies? De 500mm heeft zover ik weet bijv. een elektromagnetische diafragmasturing. Als dat niet correct wordt meegenomen in het systeem kan ik me voorstellen dat je daarmee direct een verschil in belichting zou kunnen hebben.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Berend Jan
- Forumlid
- Contacteer:
Bij bijna elke reactie van Nikon raak ik alleen maar meer teleurgesteld. Altijd geven zij de schuld aan de gebruikers. Nikon denk toch eens na.
Lees de ingezonden klachten en denk nu eens helder na. Zoals ik al schreef, jullie hebben mijn body met flitser al tweemaal bij jullie gehad, met het retour bericht, wij kunnen niets vinden. Misschien eens moeten leren lezen!!! Niet allen in Nederland, maar ook in buitenland is dit probleem aangedragen. Geef gewoon toe dat er ergens een foutje zit, maar nog geen oplossing weten. Dan zijn jullie een bedrijf om trots op te zijn. Nog even een tip waar het probleem te zoeken: Vorige week heb ik een zangconcert in Heerde gefotografeerd. Zwarte pakken en zwarte jurken, witte zangstukken en in heldere kleuren geverfde muren van de kerk. Body 7100 - Flitser SB910. Scherpstellen op de voorste rij zanger en zangeressen. Van de 10 foto`s soms wel 3 a 4 fout. We wachten af.
Lees de ingezonden klachten en denk nu eens helder na. Zoals ik al schreef, jullie hebben mijn body met flitser al tweemaal bij jullie gehad, met het retour bericht, wij kunnen niets vinden. Misschien eens moeten leren lezen!!! Niet allen in Nederland, maar ook in buitenland is dit probleem aangedragen. Geef gewoon toe dat er ergens een foutje zit, maar nog geen oplossing weten. Dan zijn jullie een bedrijf om trots op te zijn. Nog even een tip waar het probleem te zoeken: Vorige week heb ik een zangconcert in Heerde gefotografeerd. Zwarte pakken en zwarte jurken, witte zangstukken en in heldere kleuren geverfde muren van de kerk. Body 7100 - Flitser SB910. Scherpstellen op de voorste rij zanger en zangeressen. Van de 10 foto`s soms wel 3 a 4 fout. We wachten af.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Alcohol (brandspritus of pure alcohol) en een drupje ammonia.
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Behalve uit Roemenië nu ook signalen uit Australië/ Singapore van een "geheime" firmware update die het i-TTL flitsprobleem met de D7100 oplost.
http://www.nikonians.org/forums/dcboard ... age=#33424
http://www.nikonians.org/forums/dcboard ... age=#33424
Ik flits momenteel weinig en kan mijn camera nu niet missen voor een check bij Nikon, maar verwacht wel dat een publieke firmware update dit uiteindelijk gaat oplossen.Nikon Australia suddenly pulled out a firmware update from Singapore, stated on the repair form as 'Latest firmware installed not yet available to public'.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Berend Jan
- Forumlid
- Contacteer:
Beste Nikon gebruikers:
Is er nog wat te melden over ons probleem?
Berend Jan Stijf.
Is er nog wat te melden over ons probleem?
Berend Jan Stijf.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Niet zo verwonderlijk. Afgezien dat er natuurlijk altijd wel systeemfouten kunnen voorkomen die problemen geven, blijkt statistisch gezien dat het merendeel van vermeende problemen zijn terug te voeren op gebruikersfouten door onbegrip in het hanteren van de apparatuur. Dat is niet Nikon eigen, maar een algemeen verschijnsel voor alle apparatuur die op de markt is.Berend Jan schreef:Bij bijna elke reactie van Nikon raak ik alleen maar meer teleurgesteld. Altijd geven zij de schuld aan de gebruikers. Nikon denk toch eens na.
Daarmee wil ik het aangekaarte probleem niet bagatelliseren, dus het kan een fout in het systeem zijn. Maar ook daar houden merken van apparatuur doorgaans rekening mee. Dat zit "ingebakken" hoe met meldingen van vermeende problemen om te gaan.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Berend Jan
- Forumlid
- Contacteer:
Het zal toch niet waar zijn. Na de update van mijn body D7100 gisteravond een groot aantal foto`s gemaakt. Met de Flitser SB910. En wat denk je.
Allemaal goed belicht.
Erg gelukkig. Ik denk dat er bij de update toch ook wat gewijzigd is t.a.v. de aansturing van de flitser. We wachten nog even af, maar zie het hoopvol tegemoet.
Misschien laat Nikon nog even weten of er inderdaad een stukje programeer werk dit probleem heeft opgelost. Jullie horen wel weer.
Vriendelijke groet: Berend Jan Stijf.
Allemaal goed belicht.
Erg gelukkig. Ik denk dat er bij de update toch ook wat gewijzigd is t.a.v. de aansturing van de flitser. We wachten nog even af, maar zie het hoopvol tegemoet.
Misschien laat Nikon nog even weten of er inderdaad een stukje programeer werk dit probleem heeft opgelost. Jullie horen wel weer.
Vriendelijke groet: Berend Jan Stijf.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor deze bevestiging Berend Jan !
Ik heb mijn flitsers de afgelopen tijd eigenlijk vooral gebruikt met handmatige belichting (dus geen TTL), maar dit is goed om te horen.
Ik heb mijn flitsers de afgelopen tijd eigenlijk vooral gebruikt met handmatige belichting (dus geen TTL), maar dit is goed om te horen.
Groeten - Arend / flickr
-
- Forumlid
Zijn dit de kleine aanpassingen waar nikon nooit iets over zegt maar die ze wel nodig heeft bij een update ?Berend Jan schreef:Het zal toch niet waar zijn. Na de update van mijn body D7100 gisteravond een groot aantal foto`s gemaakt. Met de Flitser SB910. En wat denk je.
Allemaal goed belicht.
Lock
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik ga hem dan ook maar eens installeren... ik zag er niets over staan in de firmware update?
Spul waarmee je foto's maakt...