Fotograferen met de SB-1000
Re: Fotograferen met de SB-1000
Ik vergat nog iets te vragen. Heb je er al een patent op? 

Het is en blijft een fabeltastische uitwerking van een absurdistisch idee!
Prachtig.
Maarre, heb je dit zelf bedacht en uitgewerkt meneer Ator Mastering?

Maarre, heb je dit zelf bedacht en uitgewerkt meneer Ator Mastering?

- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Is er geen conflict met het Amazon patent op foto's met witte achtergrond?
Geweldig.

Geweldig.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:

Het begon ooit zo:

Vanuit die schets heb ik een 3D model gemaakt:

Wat je hierboven ziet is trouwens wat er overblijft als je alle fotografie weghaalt.
Op de 3D modellen zijn in het 3D programma verschillende foto's 'geplakt' om alle verschillende materialen te krijgen. Door deze 'maps' weet het programma wat voor kleur iets heeft, hoeveel het reflecteert en wat de aard van de reflectie is, of het doorzichtig is en of er oneffenheden op het oppervlak zitten
Voor de belichting en reflecties van de 3D modellen is een 360x180 HDR panorama gemaakt op dezelfde locatie als waar de achtergrondfoto gemaakt is. Die is geprojecteerd op een grote bol om het 3D model heen zodat het 3D model precies dezelfde omgeving en hetzelfde licht 'ziet' als wanneer hij in het echt op die plek zou staan.
Het portret van de fotograaf is gemaakt in de studio met als zon een wide reflector en een grote octa als fill.
En daarna nog wat photoshop :mrgreen:
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Super knap maar voor jou dus gesneden koek.
-
- Forumlid
Geweldige uitvinding én knap 'gemaakt' 

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Mis nog wat details. In het landschap zou een draadloze afstandsbediening handig zijn. Heb je ook minder last van het lawaai.
Kan de SB-1000 aangestuurd worden door de Nikon camera's zoals een D90 en hoger?
Zoomt de kop mee met de zoom op je camera? Kun je met een 14 millimeter werken?
Heb je de SB-1000 al aangemeld bij Nikon Rumors: http://nikonrumors.com/tips/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan de SB-1000 aangestuurd worden door de Nikon camera's zoals een D90 en hoger?
Zoomt de kop mee met de zoom op je camera? Kun je met een 14 millimeter werken?
Heb je de SB-1000 al aangemeld bij Nikon Rumors: http://nikonrumors.com/tips/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Bijzonder knap gedaan!! En bovendien lekker absurd humoristisch benaderd 

Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Idd, zoals Hans zegt, zeker aanmelden bij nikonrumors! 

- Jester
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Prachtig! Hoe krijg je het verzonnen... Mag ik vragen met welk 3D-pakket je hebt gewerkt? Zelf werk ik (beroepsmatig) met Solid Edge / Inventor / Solid Works, maar jij zult wellicht iets als 3D Studio Max gebruikt hebben?
Een beetje in dezelfde lijn: ik heb deze week een 'cursus' van Aaron Nace via Creative Live gezien over compositie- / montagefotografie (samenstellen van foto's uit verschillende opnamen). Bij de eerste heeft hij een volwassen vent in een kinderzwembad vol melk gefotografeerd (de interactie met het model was hilarisch! ) en die later in een foto van een meisje achter een kom ontbijtgranen (Fruity Loops, voor de kenners...) geplakt / ge-Photoshopt. De tweede foto was er een van jongeman in een wasserette, die door zijn wasgoed werd opgetild en naar een - fraaie - dame met een pak wasmiddel van een véél beter merk werd gedragen...
Het ging er eigenlijk over om te laten zien dat je door het maken van goed belichte foto's en een uitgedacht plan van aanpak 'in de camera' al heel veel kunt doen om later in Photoshop relatief vrij gemakkelijk een anders niet te maken foto samen te stellen. Wel ging er aan beide 'foto's' een fotoshoot van een hele dag vooraf op een uitgelichte set, dus dat werkt meestal niet op een zolderkamertje (tenzij je groot woont, natuurlijk
).
Sorry voor het wat lange verhaal, maar ik wilde het jullie niet onthouden. Wellicht zijn er meer mensen die geïnteresserd zijn in montage-fotografie...
Nogmaals, waanzinnig goed gedaan!!! Ik weet denk ik een beetje hoeveel tijd er in de voorbereiding en uitwerking is gaan zitten.
Rob
Een beetje in dezelfde lijn: ik heb deze week een 'cursus' van Aaron Nace via Creative Live gezien over compositie- / montagefotografie (samenstellen van foto's uit verschillende opnamen). Bij de eerste heeft hij een volwassen vent in een kinderzwembad vol melk gefotografeerd (de interactie met het model was hilarisch! ) en die later in een foto van een meisje achter een kom ontbijtgranen (Fruity Loops, voor de kenners...) geplakt / ge-Photoshopt. De tweede foto was er een van jongeman in een wasserette, die door zijn wasgoed werd opgetild en naar een - fraaie - dame met een pak wasmiddel van een véél beter merk werd gedragen...
Het ging er eigenlijk over om te laten zien dat je door het maken van goed belichte foto's en een uitgedacht plan van aanpak 'in de camera' al heel veel kunt doen om later in Photoshop relatief vrij gemakkelijk een anders niet te maken foto samen te stellen. Wel ging er aan beide 'foto's' een fotoshoot van een hele dag vooraf op een uitgelichte set, dus dat werkt meestal niet op een zolderkamertje (tenzij je groot woont, natuurlijk

Sorry voor het wat lange verhaal, maar ik wilde het jullie niet onthouden. Wellicht zijn er meer mensen die geïnteresserd zijn in montage-fotografie...
Nogmaals, waanzinnig goed gedaan!!! Ik weet denk ik een beetje hoeveel tijd er in de voorbereiding en uitwerking is gaan zitten.
Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
schaduwen vragen nog wel aandacht, als je het af wilt maken! 

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
proest
* veegt beeldscherm schoon *
benieuwd naar de eerste resultaten in de praktijk
* veegt beeldscherm schoon *

benieuwd naar de eerste resultaten in de praktijk
- Geert Huizing
- Forumlid
Ik vind het echt geweldig wat je gemaakt hebt Ator, een creatieve geest met een fantastische uitwerking.