Welke zoomlens moet ik kiezen voor een safari

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Welke zoomlens moet ik kiezen voor een safari

Bericht door wblink » za mei 24 2014 5:15 pm

Zeker weten! Ik heb een aantal jaren geleden zoiets in Kenya gedaan. Het BARST van de vogels en bv grote gele duizendpoten in het huisje in de lodge }:-) De natuur (planten. bloemen (weinig), insecten (VEEL!)) is heel divers. Minimaal een standaard-, groothoek- en liefst macrolens zijn zeker aan te bevelen.

Vergeet ook video niet! Ik heb daar op een vroege morgen rond zes uur een jacht van een cheetah op een antilope mogen meemaken. Je ziet het 100.000 keer op televisie, maar neem maar van me aan dat je je eigen opname van zoiets heel anders bekijkt, mi voornamelijk omdat je er dan ineens veel meer gevoel bij hebt (De antilope heeft toen gewonnen, tjoepie!).

Ik heb zoiets ook gehad in IJsland afgelopen jaar. Ik wilde beslist een opname maken van zo'n grote achtervin van een walvis die de diepte in duikt. Gelukt! En die foto is mij 1000* meer waard dan de dagelijkse uitzending op TV waarop je hetzelfde ziet: Ik ben ERBIJ geweest: heel fijn gevoel.
Willem.

Crownfire

Bericht door Crownfire » di mei 27 2014 8:02 pm

Bedankt nog voor de reacties. Ik ben net terug uit afrika. Was weer een erg mooie ervaring. Helaas net niet een jacht gezien. Wel bijna, maar de gnoe liep niet dichtbij genoeg bij de leeuw. Dat wad wel jammer. Verder heel veel dieren gezien. Lekker foto's gemaakt, zowel met Tele als mijn 17-55 mm lens van nikon. Ook veel geoefend met mijn pola filter op die korte lens. Beanbag ook gekocht en echt superhandig. De zak kon ik op het randje van de jeep leggen als het dak omhoog was. Waardoor de camera met lens zeer stabiel lag. Voor 2 euro 4 kilo bonen geocht op de markt van arusha. Helaas mocht ik daar geen foto's maken ivm de veiligheid. Ze eisen eigenlijk altijd geld als je ongevraagd foto's maakt. En als je het vraagt ook haha. Binnenkort zal ik eens wat foto's hier uploaden en hoop ik op leuke reacties met opbouwende kritiek :)

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » di mei 27 2014 10:09 pm

Ben heel benieuwd!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

JurjenF
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JurjenF » wo mei 28 2014 8:53 pm

@wblink : Africa is getting under your skin! Tenminste : dat was bij ons het geval. In 2007 voor het eerst en sindsdien alleen nog maar (soms 2x p.j.). Nog mooier meemaken? Boek een stap safari met een enthousiaste gids. Dan kun je een groothoek nog veeeeeel mooier inzetten. Dan ruik-voel je nog veel meer de sensatie van de African bush. Voor een volgende keer wellicht.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”