Pocketwizard Flex en Mini Ervaringen

Discussies over flitsers
wester
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Pocketwizard Flex en Mini Ervaringen

Bericht door wester » zo jul 20 2014 12:48 pm

Toch maar inhaken op dit 'oud' draadje. Ik overweeg ook de Flex en Mini aan te schaffen maar lees ook een aantal negatieve berichten over misfires en zo. Of toch maar kiezen voor de de Phottix Odin? Het gemak van de AC3 met de scroll wieltjes t.o.v. de Odin spreekt mij wel aan. Maar het belangrijkste is dat het betrouwbaar moet werken en dan laat ik het prijsverschil er maar even buiten.

Kortom: nog veel twijfels en vragen.

Zijn er hier op het forum gebruikers met positieve of negatieve ervaringen met Pocket Wizzard?

Groet Rinse

RJ Fotografie
Forumlid
Forumlid

Bericht door RJ Fotografie » zo jul 20 2014 1:03 pm

Beste Rinse,

een collega vakfotograaf had eerst een Pocket Wizard, en toch maar overgestapt naar Phottix Odin. Die had ook volop problemen met PW.

RJ Fotografie.

rocky
Forumlid
Forumlid

Bericht door rocky » zo jul 20 2014 2:34 pm

RJ Fotografie schreef:Beste Rinse,

een collega vakfotograaf had eerst een Pocket Wizard, en toch maar overgestapt naar Phottix Odin. Die had ook volop problemen met PW.

RJ Fotografie.
@RJ Fotografie,
Horen is totaal iets anders dan zelf meemaken.
Ik heb alleen probleem als mijn AA batterij niet opgeladen is of een CR2450 die aan het stervende is :D
daarom heb altijd een CR2450 reserve bij me en ook die AA batterijen.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo jul 20 2014 7:52 pm

Heb zelf PW flex gehad. op zich deden ze het goed. soms een misser maar niet heel noemenswaardig.
Heb ze verkocht omdat ik ze toen niet meer gebruikte. Echter had ik ze later weer nodig en toen was net een "actie" van odin met 2 ontvangers voor €250 ofzo. die maar gekocht.
Moet zeggen dat deze echt top zijn, en merk nu wel de beperking van de PW en deze hebben tot nu toe nog nooit een misser gehad.
Met de kennis van nu zou ik nooit PW meer kopen. veel te duur ook.

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » ma jul 21 2014 12:21 am

We zijn inmiddels weer een heel tijdje verder, maar ik heb ook geen TTL set meer gekocht. Ik werk meestal met studiolampen en dan werken de Cactus V5 prima. En op m'n nieuwe studioflitsers zit alles zelfs ingebouwd met trigger erbij, daar heb ik niets aan TTL.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

wester
Clublid
Clublid

Bericht door wester » ma jul 21 2014 5:26 pm

Bedankt tot zover voor de reacties.

Plincky: Ben je ook tevreden met de bediening via het LCD scherm? De draaiwieltjes op de PW lijkt mij iets intuïtiever werken.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma jul 21 2014 5:32 pm

De selectie van de groepen is wel wat lastiger bij de odin en daar heeft de PW weer voordeel. Bij de PW kan je alleen niet zien waar hij op staat. Dat is weer een groot nadeel. Ik vind het wel fijn om cijfertjes te zien. Maar dat ben ik.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » di jul 22 2014 12:25 am

Ik heb geen ervaring met de Odin. Ziet er prima uit en recensies (ook hier) zijn erg goed.

Heb zelf al enige rijd PW. Destijds waren de Odins nog niet verkrijgbaar. Persoonlijk vrijwel nooit een misser. AC3 is een ideaal ding. Lijkt mij sneller werken dan een LCD met menu's maar dat kan ook persoonlijk zijn. Enig nadeel van de AC3 is voor mij de (af)leesbaarheid. In het donker moeilijk af te lezen is en als je naar Manual mode gaat dat de 'echte' flitsintensiteiten niet af te lezen zijn. Daarvoor zul je het boekje moeten raadplegen.

Gezien ervaringen van anderen en prijs zou ik nu wellicht ook voor de Odins gaan. Maar ik zie voor mij nu geen reden om de PW's in te ruilen.
Fin.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”