Eerste fisheye foto's AF-D 16 mm 2.8
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Eerste fisheye foto's AF-D 16 mm 2.8
Oeps ja foto 2 inderdaad ook.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- MartijnM
- Clublid
Hoef je ook niet direct te snappen, zo leer je iedere dag weer een beetje...staal571 schreef:Dit snap ik even niet 180 graden is bij mij 180 graden en volgens mij zijn in ieder geval foto 1 & 2 geen 180 graden, of ze zijn fors gecropt..

Je kunt - zonder croppen - echt heel 'fish-loos' landschappen e.d. fotograferen met een 180 graden Fisheye, zie bijvoorbeeld:
http://www.stevehuffphoto.com/2012/11/1 ... ge-sutton/Steve Huff schreef:The secret to getting the shot without distortion is to put the horizon in the middle.
Buy film, not megapixels...
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
En laat dat nou net de manier zijn waarop ik te werk ben gegaan.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
djunclesam schreef:Bij foto 2 ook lijkt me. Anders is die boom wel heel scheef in het echt
Perspectief correctie is overigens niets mis mee. Pas ik zelf ook vaak genoeg toe, maar dan is het logisch dat men 'de fisheye' er niet in terug zien
Ik heb daar trouwens een mooie Plugin voor de Fish-eye Hemi zie http://www.imagetrendsinc.com/products/ ... e_hemi.asp
Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: heel scheef in het echt
Dat is nu juist het leuke als in het onderwerp geen of mindere visuele referenties zitten.
Het vergt bij het maken van de opname wel zorgvuldig werken, zoals Gert al opmerkte.
Groeten,, Gijs
Het vergt bij het maken van de opname wel zorgvuldig werken, zoals Gert al opmerkte.
Groeten,, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)