F1 Spa Francorchamps Belgie 22/23/24 augustus 2014 [TIPS?!]

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Gesloten
R3MCO
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

F1 Spa Francorchamps Belgie 22/23/24 augustus 2014 [TIPS?!]

Bericht door R3MCO » di aug 19 2014 1:02 pm

Komend weekend is het weer tijd voor de Grote Prijs van Spa.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar dit circuit ga en kan dus wel wat tips aangaande leuke plekjes langs de baan gebruiken. Dus zijn hier mensen die tips hebben?

Standaard zal ik mijn 70-200 f2.8 gebruiken zonder teleconverter. Het liefst zoek ik plekken van waaruit ik lekker laag over het asfalt kan fotograferen.

Het circuit:
Afbeelding

Oja ik heb de bronze kaarten dus de gebieden met tribunes kan ik niet in...

Alvast bedankt en wie weet tot komend weekend!
Find me on: DFK & Flickr... Nikon D7000 II Nikon 12-24mm f4 II Nikon 50mm f1.8G II Nikon 35mm f1.8 II Nikon SB-700 II MeFoto Roadtrip

arjan916
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: F1 Spa Francorchamps Belgie 22/23/24 augustus 2014 [TIPS

Bericht door arjan916 » di aug 19 2014 8:28 pm

Dat lage standpunt kun je tijdens een F1 race vergeten als je 'slechts' een brons kaart hebt.
Met een zo'n kaart mag je volgens mij wel rondlopen en dan zou ik naar Malmedy / Rivage gaan (binnenkant bocht), daar kun je relatief dichtbij de auto's komen en over het hek foto's maken.
En loop ook door naar Pouhon en Fagnes, daar zitten op diverse plekken wat gaten in het hekwerk waar je je lens doorheen kunt prikken. Ook is er een taluud waarop je kunt staan en over het hek heen kunt fotograferen.
Tenslotte de busstop chicane, die kun je ook buiten benaderen als je thv turn 16 de tunnel door loopt.
Paddock deel en La Source kun je met je kaart niet komen.
Kijk voor ideën maar eens op m'n website bij diverse Spa evenementen, als je er wat tussen ziet, geef aan welk evenement / jaar / fotonummer, dan kan ik je precies vertellen op welke plek ik die heb gemaakt ;)
Veel plezier en succes.
Wel je resultaten posten he, k ben benieuwd.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JJG » wo aug 20 2014 1:43 am

Succes en veel fun Remco!

Volgend jaar kan je Max voorbij zien scheuren!

R3MCO
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door R3MCO » wo aug 20 2014 1:03 pm

Thnx arjan916! Goed bruikbare tips. Ik zal je foto's eens gaan bekijken wie weet zie ik daar inderdaad wel het perfecte plekje... Sowieso word het een geweldig weekend. Het weer mag nog wel iets beter gaan worden al is het voor het spektakel op de baan waarschijnlijk wel leuk zo.
Voor het fotograferen is het toch wel prettig dat het wat droger is.

Uiteraard komen de foto's in een ander topic

Komt helemaal goed Jelmer! Volgend jaar pakken we Abu Dhabi ;)
Find me on: DFK & Flickr... Nikon D7000 II Nikon 12-24mm f4 II Nikon 50mm f1.8G II Nikon 35mm f1.8 II Nikon SB-700 II MeFoto Roadtrip

R3MCO
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door R3MCO » ma aug 25 2014 2:30 pm

Zo, dat was een heftig weekendje formule 1.

Vooral de zaterdag was een zware dag met veel regen en zelfs hagel. Degenen die Spa kennen en weten waar de Bronze plaatsen zijn weten ook dat het op veel plekken gevaarlijk glad kan zijn. We hebben meerdere mensen letterlijk bergafwaards zijn glijden of keihard onderuit zien gaan op de gladde en steile helling van 'Pouhon'.
Voor mij was het de eerste keer op dit prachtige circuit. Het was een constante strijd tussen kiezen voor het genieten van autosport in een prachtige omgeving of zoveel mogelijk mooie plekken proberen te bereiken om mooie plaatjes te schieten.
Ik moet zeggen dat het me vooral de eerste 2 dagen (mede doordat het iets minder druk was) beter lukte om foto's te maken. Het cicuit is zo groot dat ik natuurlijk lang niet alles heb kunnen zien, iedere 200 meter ziet er weer mooier uit en zo merk je dat 1 formule 1 weekend veel te kort is...
Tickets voor de zondag waren al vroeg in de zaterdagmiddag compleet uitverkocht en dat was goed te zien toen we rond 09:00 aankwamen op de plek waar we zaterdag nog redelijk een plekje konden bemachtigen in bocht 12 'Pouhon'. Op de zondag hebben we een plekje gevonden in bocht 7 'Malmedy'

Kimi Raikonen, Ferrari op zaterdag (kwalificatie) bocht 12 'Pouhon':
Afbeelding

Nikon D7000, 70.0-200.0 mm f/2.8
ƒ/5.6, 200mm, 1/1000, ISO800, In LR bijgesneden

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”