Zo, dat was een heftig weekendje formule 1.
Vooral de zaterdag was een zware dag met veel regen en zelfs hagel. Degenen die Spa kennen en weten waar de Bronze plaatsen zijn weten ook dat het op veel plekken gevaarlijk glad kan zijn. We hebben meerdere mensen letterlijk bergafwaards zijn glijden of keihard onderuit zien gaan op de gladde en steile helling van 'Pouhon'.
Voor mij was het de eerste keer op dit prachtige circuit. Het was een constante strijd tussen kiezen voor het genieten van autosport in een prachtige omgeving of zoveel mogelijk mooie plekken proberen te bereiken om mooie plaatjes te schieten.
Ik moet zeggen dat het me vooral de eerste 2 dagen (mede doordat het iets minder druk was) beter lukte om foto's te maken. Het cicuit is zo groot dat ik natuurlijk lang niet alles heb kunnen zien, iedere 200 meter ziet er weer mooier uit en zo merk je dat 1 formule 1 weekend veel te kort is...
Tickets voor de zondag waren al vroeg in de zaterdagmiddag compleet uitverkocht en dat was goed te zien toen we rond 09:00 aankwamen op de plek waar we zaterdag nog redelijk een plekje konden bemachtigen in bocht 12 'Pouhon'. Op de zondag hebben we een plekje gevonden in bocht 7 'Malmedy'
Kimi Raikonen, Ferrari op zaterdag (kwalificatie) bocht 12 'Pouhon':
Nikon D7000, 70.0-200.0 mm f/2.8
ƒ/5.6, 200mm, 1/1000, ISO800, In LR bijgesneden