D810 service item op nikon.nl

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
pimmetje
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D810 service item op nikon.nl

Bericht door pimmetje » vr aug 22 2014 12:08 am

Giso schreef:
John Jansen schreef:Ja hoor we zijn weer de l..., alleen maar gezeik met Nikon wordt het nu wel een x zat.
Dat valt nog wel mee toch?
Ik stapte over naar Olympus deels voor het formaat, maar ook deels vanwege de kwaliteit van de huidige Nikons.
Ik heb in een maand tijd 4 Olympus OM-D E-M5 body's gehad voordat ik een correct functionerend exemplaar had.
Ik wil maar zeggen dat het echt niet alleen bij Nikon voorkomt.
Herkenbaar. Aanschaf 2012,na twee maanden zwarte foto's. Sluiter vervangen. Wat later zware onderbelichting. Vlot hersteld. Weer wat later valt oculair rubber in onderdelen naar beneden,zelf vervangen door Nikon Rubber. Nu gaat klepje accu regelmatig spontaan open.
Het is nu eenmaal zo en ik kan er wel mee leven,de OM-D-M5 is een heerlijke camera die wat plakband behoeft. Bovendien met de 12-50 buitengewoon goed regenbestendig en uitstekend beeld.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » vr aug 22 2014 6:15 pm

Vandaag bij NSP geweest met de D810. Duurde ongeveer 20 minuten. Het bleek om een firmware update te gaan en daarna moest hij nog even aan de "lichtkast gehangen worden", waarbij "de matrix op ruis gejusteerd moest worden". Zoals je ziet zegt ons dat laatste niet veel, misschien kan een van jullie dat uitleggen.

Op het moment dat wij daar binnen kwamen zat er nog iemand op zijn D810 te wachten, na ons kwamen nog twee eigenaren :) .

We gaan morgen maar eens kijken wat de resultaten zijn.

Groet,

Jan (van Yuul :) )
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr aug 22 2014 7:47 pm

Ik hoop dat het allemaal opgelost word voor jullie ;)

Flandria

Bericht door Flandria » vr aug 22 2014 8:00 pm

Mmm, niet fraai.
Het testen slaan ze in de fabriek maar over en laten ze over aan de kopers?
En dan mag je achter in de rij aansluiten.....
Slechte ontwikkeling, ook die firmware updaten achteraf geeft maar weer aan dat het product te snel de fabriek verlaat...

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » ma aug 25 2014 9:58 pm

Ach... Alles is relatief. Ik heb een auto die destijds de fabriek verliet zonder dat er een deugdelijke testronde aan vooraf gegaan was. Rondje rondweg om te kijken of de motor het hield en de markt op met dat ding. Tests? Kwaliteitscontrole? Welnee joh.... Call back? Nooit van gehoord.... Destijds (auto is uit '92) nam men dat gemakkelijker voor lief dan tegenwoordig.
Wat dat betreft is internet een van de oorzaken van "consumentenonrust". Een persoon ontdekt een dingetje en mikt het online. x-tal volgers checkt het en verdomd... Vervolgens sneeuwballetje. Maarrr... waren we vroeger zo zenuwachtig als onze F801 er een half stopje naast zat? Of batterijen vrat waar je bij stond? Neen, want: 1 we merkten het niet omdat een centrale de boel corrigeerde qua afdrukjes, en: 2 er moest een blad zo'n klacht oppikken voordat het wereldkundig werd. Terwijl je nu met 1 facebook berichtje de poppen aan het dansen hebt.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma aug 25 2014 10:11 pm

Precies, waren alle kwaliteitscontroleurs maar zo 'precies' als deze heren, dan kwamen er vast minder klachten terug. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A" onclick="window.open(this.href);return false;
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma aug 25 2014 10:50 pm

Prachtig!! :lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma aug 25 2014 11:12 pm

Flandria schreef:Mmm, niet fraai.
Het testen slaan ze in de fabriek maar over en laten ze over aan de kopers?
En dan mag je achter in de rij aansluiten.....
Slechte ontwikkeling, ook die firmware updaten achteraf geeft maar weer aan dat het product te snel de fabriek verlaat...
Dit is een beetje onzin en een totaal onrealistische verwachting. Een product als een DSLR doorloopt vele tienduizenden testcases. Die worden per product in de fabriek ook nog eens grotendeels herhaald. Veel producten zijn tegenwoordig dusdanig complex dat het effectief niet meer mogelijk is om alles te testen. En zelfs als ze alles (proberen te) testen wil dat niet zeggen dat de test zelf geen false positive kan afgeven. Als je een foutloos product verwacht kun je ten eerste een verkoopprijs verwachten die 5-10 keer boven de huidige ligt, en dan nog kunnen ze niet alle fouten voorkomen. Het is al een klein wonder dat er zo weinig fouten worden gemaakt.

We zijn niet meer in vroeger tijden waar je dit soort niveau van testen nog enigszins kon verwachten. De camera's, TV's etc. van vroeger waren echt vele factoren minder complex dan de huidige apparatuur en in dat opzicht totaal niet te vergelijken.
Spul waarmee je foto's maakt...

RogierJ
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door RogierJ » do aug 28 2014 11:29 am

Vandaag ook langs geweest bij het Nikon Service point.

Ook bij mij 15-20 minuutjes wachten: firmware update en sensor gejusteerd. Daarnaast nog netjes de sensor gereinigd.

Als je in de buurt van Beverwijk woont is zo gepiept.... :wink:

Rogier
Nikon D850

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » do aug 28 2014 11:53 am

Wat mij vooral opvalt is hoe alert en actief Nikon nu op problemen reageert vergeleken met het D600 stofprobleem wat zo lang domweg ontkend werd. Het lijkt erop dat er een flinke cultuuromslag heeft plaatsgevonden.

Kroontje

Bericht door Kroontje » do aug 28 2014 12:23 pm

Maar is het nu met een update opgelost?

Kroontje

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo sep 03 2014 10:21 pm

Ja, klopt. Maar de update kun je niet zelf via download uitvoeren dus een ritje naar Beverwijk hoort daarbij.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » wo sep 03 2014 11:57 pm

Kroontje, excuus voor de late reactie, maar we zijn nog niet toegekomen aan het uitgebreid testen van lange sluitertijden bij hoge iso-waarden. Die combinatie gebruiken we zelden vandaar. Omdat we het idee hadden dat Nikon behalve die items ook nog minder belangrijke zaken met de firmware-update zou rechtzetten hebben we deze toch maar laten uitvoeren. Voor ons niet zo moeilijk, NSP is op 5 minuten rijden van ons huis. Die mazzel hebben we.

Groet,

Yuul en Jan :)
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Flandria

Bericht door Flandria » do sep 04 2014 10:59 am

ReneG schreef:Dit is een beetje onzin en een totaal onrealistische verwachting. Een product als een DSLR doorloopt vele tienduizenden testcases. Die worden per product in de fabriek ook nog eens grotendeels herhaald. Veel producten zijn tegenwoordig dusdanig complex dat het effectief niet meer mogelijk is om alles te testen. En zelfs als ze alles (proberen te) testen wil dat niet zeggen dat de test zelf geen false positive kan afgeven. Als je een foutloos product verwacht kun je ten eerste een verkoopprijs verwachten die 5-10 keer boven de huidige ligt, en dan nog kunnen ze niet alle fouten voorkomen. Het is al een klein wonder dat er zo weinig fouten worden gemaakt.

We zijn niet meer in vroeger tijden waar je dit soort niveau van testen nog enigszins kon verwachten. De camera's, TV's etc. van vroeger waren echt vele factoren minder complex dan de huidige apparatuur en in dat opzicht totaal niet te vergelijken.
Ik hoop dat je net als ik voorgaande berichten hebt gelezen....

@a90, ik kon mijn lach niet inhouden...

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”