@ ReneG
Jouw opmerking 1 over verschil van de VR1 of VR2 70-200 begin ik ook aan te voelen na het rondpraten en lezen van testen
Jouw opmerking 2 over onderwerp op korte afstand onderschrijf ik volkomen! Wederom wat parachutisten bij MarketGarden gefotografeerd, was helder weer, De beelden van de 70-200VR1 met de TC20III waren echt goed als het dichtbij was, maar zeker ook wat meer acceptabel op ruimere afstand: Ik heb extra aandacht gegeven aan stabiliteit ( tegen boom aan geleund , ISO meer omhoog gedaan om snelle sluitertijd te krijgen etc)
Misschien had ik al met al te veel verwacht: Je kan niet eindeloos blijven croppen op een vliegtuigje ver af.
Nog bedankt voor de tip van de combinatie met een 105VR, ga ik ook eens proberen. Denk ook wel eens aan een 300 f/4 , maar lees ook met belangstelling de artikelen over de Tamron 150-600 en de grote Sigma die er aan komt.
Ik heb ooit een Sigma 50-500 gehad, maar weer weg gedaan, beetje spijt van.
Jouw opmerking over de TC 14prikkelt mijn NAS gevoel...
Bedankt voor je commentaar
Frans
Hoe vergelijk ik zelf objectieven ?
-
- Forumlid
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Hoe vergelijk ik zelf objectieven ?
Ik onderschrijf de positieve ervaring met de 300 f/4 in combinatie met de 1,4x converter.
Tevens denk ik dat bewegingsonscherpte meer een rol kan spelen dan je denkt. De regel "sluitertijd minstens het omgekeerde van de brandpuntafstand" gaat niet meer op bij de huidige resoluties. Je laatste ervaringen onderschrijven dat ook. Ik werk de laatste tijd steeds vaker met statief.
Tevens denk ik dat bewegingsonscherpte meer een rol kan spelen dan je denkt. De regel "sluitertijd minstens het omgekeerde van de brandpuntafstand" gaat niet meer op bij de huidige resoluties. Je laatste ervaringen onderschrijven dat ook. Ik werk de laatste tijd steeds vaker met statief.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra