flitser aanraakpunten (contactpunten) beschermen

Discussies over flitsers
Plaats reactie
jeroen13579
Forumlid
Forumlid

flitser aanraakpunten (contactpunten) beschermen

Bericht door jeroen13579 » do okt 16 2014 3:05 pm

Goede middag, ik heb sinds kort de Metz 44 flitser aangekocht. Ik ben er vrij tevreden mee, al moet ik natuurlijk er nog veel mee oefenen en leren.

Maar de keren dat ik hem niet gebruik, staat hij niet op mijn camera. Maar die contactpunten aan de onderkant van de flitser voor op de camera te zetten. Die liggen dan bloot, nu heb ik schrik als ik die in mijn camera rugzak leg. Als dit kwaad gaat kunnen. Of bestaat er iets voor hier op te zetten? Want zo van die pinnekes is meestal vrij fragiel

alvast bedankt :)

ohja moest er iemand nog tips over deze flitser hebben, moogt ge gerust ook achterlaten ;)
THNX

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: flitser aanraakpunten (contactpunten) beschermen

Bericht door MarcoEos70D » do okt 16 2014 3:36 pm

Is dit niet de meest veilige optie?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re:zo van die pinnekes

Bericht door gijs sandberg » do okt 16 2014 3:38 pm

Jeroen,
Kan je de vraag in begrijpelijk nederlands formuleren?
Volgens mij heeft een ISO/Nikon flitser geen uit-stekende contacten. (afgezien van de vergrendelings-pin)
Groetne, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

jeroen13579
Forumlid
Forumlid

Bericht door jeroen13579 » do okt 16 2014 4:18 pm

@marco, voorlopig wel, maar wil dit toch zeker niet beschadigen, maar als er niks anders bestaat, zal het zo moeten :)

@ gijs, sorry, ik ben van België, en op een NL forum probeer ik er wel altijd op te letten, maar het is vrij moeilijk, mijn excuses er alvast voor :)

Het gaat om de metz 44 flitser, ik heb hem nu wel voor canon, maar je kan deze flitser ook kopen voor nikon of samsung of ....

dus dit principe is het zelfde, en aangezien ik dit een een goed forum vindt (spreek uit ondervinding omdat mijn vorige camera een nikon was) en hier werd altijd goed geholpen

maar dus mijn vraag, ik heb de metz 44 flitser. Die je op je camera kunt plaatsen. maar de contactpuntjes die op de camera contactpunten moeten komen (zodat deze camera connectie heeft met de flitser).
bij de volgende link zie je die punten goed zitten, (het zijn kleine pinnetjes aan de onderkant) Dit is nu wel niet de metz 44, maar zo zie je wat ik bedoel.
http://www.digitest.ee/metz-valklambid- ... z-50-af-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

maar mijn vraag is hoe ik die pinnetjes (contactpunten) kan beschermen dat die niet beschadigd geraken

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » do okt 16 2014 4:22 pm

Ook jouw flitsers hebben contactpunten die uit de metalen flitsvoet steken Gijs (en prima te begrijpen voor mij, dus geen reden voor excuses Jeroen).

Ik heb mijn flitser of in zijn bijgeleverde hoes of los in mijn fototas en dan zijn die contacten afdoende beschermd door de padding. Ik zou me hier niet druk over maken (ik sluit hem mooi in met de tussenschotten in mijn fototas).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » do okt 16 2014 4:26 pm

Die pinnetjes zijn afgerond en verend gemonteerd. Bij druk zullen ze naar binnen gaan.
Op een flitser gemonteerd zal het veertje achter het pinnetje deze naar buiten duwen voor een goed contact.
Ik fotografeer al tientallen jaren en de flitsers zitten altijd zonder bescherming voor de contacten in de tas. Kan geen kwaad.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » do okt 16 2014 5:19 pm

Idem, kan echt geen kwaad. Tenzij je rugzak een grote smeerboel is, dan worden de contacten vuil. :wink:
Spul waarmee je foto's maakt...

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » do okt 16 2014 5:22 pm

Voor je taalgebruik hoef je je niet te verontschuldigen.
Ik hou wel van jullie vorm van Nederlands.
En het jijen en en jouwen van ons vind ik weer duidelijk minder dan het veelvuldig aanspreken met U bij jullie.

Je wilt zuinig zijn op je flitser, heel goed.
Maar als je zorgt dat hij niet door je tas kan stuiteren zul je niet snel problemen krijgen.
De contacten zijn niet kwetsbaarder dan andere delen van de flitser.

jeroen13579
Forumlid
Forumlid

Bericht door jeroen13579 » za okt 25 2014 12:58 am

Ok thnx iedereen :)

Nikkormaat
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Nikkormaat » zo nov 16 2014 9:21 pm

Hallo Jeroen
Wees blij met het eigen karakter van jouw Belgisch Nederlands. Ons eigen Nederlands wordt tot mijn spijt langzamerhand overgenomen door het Engels. Op zich ook een mooie taal, maar voor mij hoeft het niet. Wij hebben voldoende eigen woorden om de meeste Engelse termen niet nodig te hebben. Wees dus zuinig op jouw Belgs.
Groeten Nikkormaat
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Bericht door Highlander » zo nov 16 2014 9:46 pm

Zoals verschillende hier al melden kan het geen kwaad, maar mocht je je er toch niet lekker bij voelen kun je een coldshoe kopen.
Het niets anders dan een plaatje waar je flitser op past en dan zijn de contacten beschermt

Plaatje
Afbeelding

Gr,
chris
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”