Een fout interieur

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Een fout interieur

Bericht door Frederix » vr nov 02 2007 5:02 pm

Ik heb enige tijd geleden een "foute" foto met een hoog tante Truusgehalte geplaatst. Het was een foto van onze kanarie.

Ik heb nu een foto van een "fout" interieur. Ik heb deze zomer een bezoekje gebracht aan Tiengemeten, een redelijk fors eiland in het Haringvliet. Tiengemeten is omgebouwd van een agrarisch gebied tot een natuurgebied. Er zijn wegen verwijderd en boerderijen gesloopt. Enkele boerderijen staan er nog, één is inmiddels een bezoekerscentrum geworden.

Een andere boerderij, de Ida-hoeve, staat leeg en wordt nu verbouwd tot een museum. De tijdelijke bewoners waren waarschijnlijk kort geleden vertrokken. Als bouwkundige én als "leegstaande gebouwen freak" kon ik het uiteraard niet laten om een kijkje binnen te nemen.

Deze ruimte, de oude woonkamer, sprak mij direct aan. De rozige kleuren, het tante Truuslampje aan het plafond, het typische zachtboardplafond uit de jaren 60 de tuinstoel en -tafel. Het leek of de bewoners even weg waren en ieder moment weer terug konden komen. Het uitzicht op de verwilderde tuin lijkt op een groot schilderij dat aan de wand hangt. Het bestaande licht dat door de ramen naar binnen valt. Alles bij elkaar sprak mij aan. Ik heb dit in deze foto willen vastleggen.

Afbeelding
Foto 1, woonkamer van de Ida-hoeve op Tiengemeten.
Laatst gewijzigd door Frederix op zo dec 23 2007 12:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr nov 02 2007 5:35 pm

Mooi, ik heb ook wel een bepaalde voorkeur voor dit soort fotografie. De mooiste plaatjes krijg je vaak als het lijkt of de tijd is stilgezet. Dit was zo bij een oude steenfabriek bij mij in de buurt. deze was van de ene op de andere dag verlaten door het personeel. plastic koffie bekertjes stonden in de kantine nog op tafel en de overalls hingen nog in de kleedruimte aan de haak.Even was het alsof ze elk moment weer binnen konden komen om weer aan het werk te gaan.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » vr nov 02 2007 7:38 pm

Ja, prachtig,
Verstilde tijd, tafel met formica blad. Schoon metselwerk openhaard, ook héél fout. 6-ies. Sierplafond. Plastic tuinmeubel met Blokker kussens.
Mooi licht van opzij en prima belichting.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr nov 02 2007 7:41 pm

Inderdaad, een mooie heel foute foto!,

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » vr nov 02 2007 8:27 pm

Leuk lampje....

koenkuipers

Bericht door koenkuipers » vr nov 02 2007 8:29 pm

Mooi kleurcontrast tussen de rozige kamer en de volle kleurige groene tuin :)

Lukas

Bericht door Lukas » vr nov 02 2007 9:47 pm

Eens met bovenstaande meningen.
Moet er wel bij zeggen dat ik blij ben niet in zo'n enorm scheef huis te wonen... ;)

OoO-appel-OoO

Bericht door OoO-appel-OoO » vr nov 02 2007 10:13 pm

Ik vind de foto erg geslaagd, een heel mooi stil beeld zo.
Mooie schaduwen en lijnen lopen erin!

Bakeltje

Bericht door Bakeltje » vr nov 02 2007 10:27 pm

Beetje vaag plekkie voor dat kussen...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”