Ik heb nu een foto van een "fout" interieur. Ik heb deze zomer een bezoekje gebracht aan Tiengemeten, een redelijk fors eiland in het Haringvliet. Tiengemeten is omgebouwd van een agrarisch gebied tot een natuurgebied. Er zijn wegen verwijderd en boerderijen gesloopt. Enkele boerderijen staan er nog, één is inmiddels een bezoekerscentrum geworden.
Een andere boerderij, de Ida-hoeve, staat leeg en wordt nu verbouwd tot een museum. De tijdelijke bewoners waren waarschijnlijk kort geleden vertrokken. Als bouwkundige én als "leegstaande gebouwen freak" kon ik het uiteraard niet laten om een kijkje binnen te nemen.
Deze ruimte, de oude woonkamer, sprak mij direct aan. De rozige kleuren, het tante Truuslampje aan het plafond, het typische zachtboardplafond uit de jaren 60 de tuinstoel en -tafel. Het leek of de bewoners even weg waren en ieder moment weer terug konden komen. Het uitzicht op de verwilderde tuin lijkt op een groot schilderij dat aan de wand hangt. Het bestaande licht dat door de ramen naar binnen valt. Alles bij elkaar sprak mij aan. Ik heb dit in deze foto willen vastleggen.

Foto 1, woonkamer van de Ida-hoeve op Tiengemeten.