Fotolocatie gezocht

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Factory
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Fotolocatie gezocht

Bericht door Factory » za nov 03 2007 7:45 pm

Ik ben op zoek voor een foto opdracht voor de fotovakschool naar een bepaald type straat. Het gaat er om een reproductie van een bestaande foto te maken. Voor diegene die het boek hebben Fotograferen bij weinig licht van David Daye uit de serie Focus op fotografie de foto staat op blz. 27.
Voor die paar die dat boek niet hebben probeer ik een omschrijving te geven.
De huizen moeten strak aan de straat staan, dus zonder of met heel weinig stoep(als er een stoep is smal en niet veel hoger als de straat.
Het liefs met groffe gebakken straatklinkers, kasseien of kinderkopjes.
Het beste als de straat op(af) lopend is. De mogelijkheid dat het zonlicht ook s 'ochtends of 's avonds van voor of achter in de straat kan komen. Weinig tot geen verkeer en andere onrunstige zaken in de straat zoals, prullenbakken, fietsenrekken etc. etc.
Een rond putdekstel zou wel helemaal super zijn, maar ja had ik voorlopig de straat maar. Ik ben al in Wijk bij Duurstede, Harderwijk en Naarden Vesting geweest maar helaas.
Natuurlijk krijg ik op deze uiterst serieuze vraag alleen maar serieuze antwoorden. De aanbrenger van de voor mij juiste straat krijgt als hoofdprijs een afdruk van 13x18 van de door mij gemaakte foto als deze goed gekeurd wordt op de fotovakschool . Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden :lol:

alvast bedankt voor jullie verpletterende medewerking

Leo

OoO-appel-OoO

Bericht door OoO-appel-OoO » za nov 03 2007 8:24 pm

Ik weet wel een plaats, Deventer. Erg oud gedeelte stad hebben ze daar. Zonder stoepen, smalle straten en recht huizen. Ook veel kinderkopjes daar.
En snap ik nu goed dat je opzoek bent naar een ronde putdeksel? Ik heb daar zelf ooit een foto gemaakt van een ronde putdeksel, 1tje van Shell. Heb alleen geen idee meer waar in de stad deze put was.. ;-)

Succes met je opdracht!

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za nov 03 2007 8:34 pm

Dat zou dan het Bergkwartier of op de Worp geweest kunnen zijn. Het Bergkwatier wordt 25 november zeker aangedaan, 100% zeker (http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5598). Ik hoop voor je dat Daantje of misschien wel Nikonijn weet waar het zou precies zou kunnen zijn. Ben reeds 27 jaar geleden uit Deventer vertrokken, heb ook nog een andere lokatie ingedachte, bij het politie bureau, vlak bij de Smedestraat (in die buurt ergens).

Daantje, Nikonijn, kunnen jullie Leo helpen met meer info ?
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Factory
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Factory » za nov 03 2007 10:09 pm

OoO-appel_OoO en Ale bedankt voor de tips, ik ga beslist in Deventer kijken, klinkt goed, misschien weet iemand inderdaad nog straatnamen maar hier kan ik al wat mee. Ik sta natuurlijk verder voor alle tips open Het ronde putdeksel zou mooi zijn om dat deze letterlijk en figuurlijk op de voorgrond is op de foto. Maar dat is niet het voornaamste. Het gaat er om dat ik in een tegenlichtopname de schittering op een putdeksel vang en als deze dus rond is is dat natuurlijk mooier gezien het origineel.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » ma nov 05 2007 10:15 pm

Ehm, het plaatsje Buren (bij Tiel in de buurt...) Oudewater(tussen Utrecht en Gouda...)

Het zijn 2 plaatsjes die behoorlijk indruk bij ons gemaakt hebben...

Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Polling

Bericht door Polling » ma nov 05 2007 11:20 pm

Ken je Heusden? Mooi gerestaureerd vestingstadje aan de Maas (15 km. west van Den Bosch), kinderkopjes, veel huizen direct aan de straat (soms met hardstenen stoepjes). Putdeksels? Geen idee (ik woon een kleine 2 km. buiten de vesting) Tegenlicht? Moet haast wel kunnen. Moeilijk blijft geen lantaarnpalen, prullenbakken, auto's...
In ieder geval een leuk stadje om een keer te komen kijken:
Afbeelding

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma nov 05 2007 11:26 pm

gramsbergen. Historisch dorpscentrum, maar wel een eindje fietsen. Www.gramsbergen.nl...

succes,

M.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di nov 06 2007 6:31 am

Blokzijl is ook erg mooi....
NAS Buikpijn

Factory
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Factory » di nov 06 2007 9:48 pm

Eelco en Monique,
Buren en Oudewater, ik ken ze allebei niet, als het een beetje aan mijn omschrijving voldoet dan ga ik er beslist kijken, het is ook redelijk in de buurt. Nu alleen het weer nog. Ik moet wel tegenlicht hebben. Maar goed idee.
Polling ,
Heusden ken ik helemaal niet, en ik nog wel denken dat ik veel van Nederland gezien had. Ziet er zeer veel belovend uit. Ga ik ook beslist heen.

Memento,
ook bedankt voor jouw idee. Gramsbregen alleen ken ik al, ben ik 2 of 3 jaar geleden(wederom geweest) erg mooi, helaas minder geschikt voor deze reproduktiefoto.

Nicole
Blokzijl, ben ik een keer geweest, kan ik me eigenlijk niet precies meer herinneren, ga ik me verder via het internet weer verdiepen. Is wel makkelijk om zo een beetje verder te orienteren, scheelt me een hoop km. Ook jij in ieder geval bedankt voor het idee.

Ik sta natuurlijk open voor verdere mogelijkheden. Ook wat betreft het op/ of aflopen van de straat weegt mee om er mee aan de slag te gaan.

Als ik op stap ben geweest, kan nog enkele weken duren want de opdracht kan tot half december zal ik enkele foto's plaatsen met de straat/stad erbij.

gr. Leo

Polling

Bericht door Polling » di nov 06 2007 9:53 pm

Kan je niet een scan van de voorbeeldfoto plaatsen? Dan kunnen we wat gerichter zoeken.

Factory
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Factory » di nov 06 2007 9:56 pm

Polling,

helaas ik heb geen scan, wellicht dat ik het op een andere manier kan doen, je hebt helemaal gelijk want dat maakt het zoeken een stuk makkelijker

gr. Leo

scooro

Bericht door scooro » di nov 06 2007 9:57 pm

Ligt er in het openluchtmuseum in Arnhem ook niet zo'n straatje met de huizen er vlak langs?
Je zult er in elk geval geen nieuwerwetse storende elemanten tegenkomen... Hooguit bezoekers maar als je een beetje vroeg bent misschien?.

Succes
Groetsels Roland

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » di nov 06 2007 10:02 pm

Even aan het scharrelen geweest...

http://www.burenoranjestad.nl/

en ik heb er nog één...

http://www.salomonsonenzo.nl/heksenwaag ... /index.htm

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Factory
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Factory » di nov 06 2007 10:12 pm

Roland,
openluchtmuseum , ook een zeer origineel idee

Eelco, leuke sites, foto's van Oudewater zien er zeer veel belovend uit, ga ik beslist heen. Even wat zon voor donderdag en/of zondag bestellen

Polling

Bericht door Polling » di nov 06 2007 11:01 pm

In Lier (B) is het ook leuk fotograferen, er zitten dergelijke straatjes in het begijnhof aldaar, het grootste stratenbegijnhof van Nrd. Europa...

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”