Als je al een geode rugzak hebt dan is een insert vaak een prima oplossing. Als je echter op zoek bent naar een nieuwe rugzak, speciaal voor het vervoer van camera spullen tijdens lange hikes, dan zou ik persoonlijk wel naar een dedicated oplossing kijken. Bereikbaarheid van camera spul is juist tijdens zulke momenten van crusiaal belang want als de moeheid zijn intrede doet dan moet een camera snel een eenvoudig binnen bereik liggen anders laat je hem onbewust (te) vaak in de tas zitten.Redblockman schreef:Momenteel gebruik ik een goede backpack(Gregory Z40 in mijn geval) waar ik mijn camerazooi apart in verpak, zit zelf nog te denken aan een F-stopper ICU erbij te scoren.
Ik heb zelf voor lange hikes de Contrejour 30 van Click Elite maar die lijkt mij voor TS iets aan de grote kant. Daar kan echt een berg kleding en andere zooi bij, terijl hij toch beschikt over een goed bereikbaar camera compartiment. En deze ligt echt goed op de rug wat natuurlijk ook erg belangrijk is bij langere periodes lopen met tas. Als je echt 3 weken veel gaat lopen dan zou ik tassen als de Flipside persoonlijk niet nemen vanwege de 'rugligging', instelmogelijkheden en vooral ook de heupband. Zulke tassen zijn uitstekend voor dagjes en uitjes maar zijn wat mij betreft niet geschikt voor echt lange tochten vanwege