D200 Persoonlijke instellingen Geheugenbank

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
walt001m

Bericht door walt001m » wo aug 30 2006 8:48 pm

Ik had niet zo'n heftig antwoord verwacht (E.M. de Klerk). Ik wil alleen mijn geheugenbanken gebruiken om snel te kunnen wisselen van instellingen en niet omdat ik "voorgebakken" programma's zou willen gebruiken of zo.
Het feit dat deze geheugenbanken op een camera van dit kaliber zitten zegt toch genoeg? Dat er een zinnig gebruik voor is? Het was alleen maar een vraag of je een Custom bank kan opslaan onder een Shooting bank. Meer niet.
Ik respecteer mensen die alles al weten van fotografie, maar geef een ander ook de ruimte aub :)

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo aug 30 2006 9:20 pm

Maar: je hebt wel gelijk voor wat betreft mijn toon, waarvoor sorry.
Het is niet mijn bedoeling een vraagsteller te kwetsen.
Per slot van rekening loop ik ook niet meer met richtgetallen te rommelen...
Even overnieuw: probeer toch eens te doorgronden wat er verandert als je bijvoorbeeld het sportprogramma gebruikt, dan kun je dat in het M-programma zelf instellen.
Vertrouw je niet te veel op de automatiek?
Nogmaals groeten, E.M. de Klerk

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » wo aug 30 2006 11:06 pm

emdeklerk schreef:...dan kun je dat in het M-programma zelf instellen...
Dan hoef je de camera nog niet eens op de M-stand te zetten, de S-stand is zeker passend. Zet de camera - afhankelijk van het soort sport - op een sluitertijd en de camera vindt er zelf wel een diafragma bij. Welke sport wil je de camera voor gaan gebruiken? Soms is het handiger om de camera toch volledig handmatig in te stellen, vooral wanneer er hoge(re) lichtcontrasten zijn.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » do aug 31 2006 9:45 am

emdeklerk schreef:Maar: je hebt wel gelijk voor wat betreft mijn toon, waarvoor sorry.
Het is niet mijn bedoeling een vraagsteller te kwetsen.
Per slot van rekening loop ik ook niet meer met richtgetallen te rommelen...
Even overnieuw: probeer toch eens te doorgronden wat er verandert als je bijvoorbeeld het sportprogramma gebruikt, dan kun je dat in het M-programma zelf instellen.
Vertrouw je niet te veel op de automatiek?
Nogmaals groeten, E.M. de Klerk
Op de D200 zit geen logoo'tje o.i.d. voor sport! Hij bedoeld (denk ik :P) Dat als hij zijn camera op de M, A of S stand heeft ingesteld dat hij die instelling kan opslaan in een bank en die dan zelf de naam 'Sport' geeft. Op de D200 zitten (volgens mij, want dan heb ik ze nog nooit gezien/gebruikt) geen voorgebakken instellingen :wink:

Ik zelf ben een 'nieuwe fotograaf', die ook de prof. studie doet. Zelf heb ik nog een analoge (F100) gekocht om nog te leren fotograferen op een rolletje. Alleen zijn er weinig mensen die mij dit (fatsoenlijk) kunnen/willen leren. Op school is de studie zelfs volledig digitaal. :( Ik kan binnenkort misschien 'goedkoop' een hasselblad kopen, dit zou ik heel graag willen, maar ik kan nergens terecht om er mee te leren fotograferen. Ik zou willen dat ik ff terug in de tijd kon :P

Ciao!

Mike123

D200 persoonlijke instellingen

Bericht door Mike123 » do aug 31 2006 10:19 am

Het lijkt mij niet onlogisch dat je de geheugenbanken en shootingbanks gebruikt om voor bepaalde evenementen instellingen voor te programmeren.
Dan heb je met de minste handelingen direct een s-mode of a-mode.
Die je dan nog eventueel minimaal hoeft bij te stellen

Waar zijn die die "banken " anders voor bedoeld?

groeten

Mike

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » do aug 31 2006 10:25 am

Lees net wel dat je een bank kan instellen en deze alleen via het menu kan oproepen, dus niet via een short-cut. Tevens als je aan het schieten bent en je veranderd kleine instellingen, dan wijzigd de bank automatisch mee. Da's toch jammer. :roll:

leonardodavinci

Instellingen databanken A t.e.m. D

Bericht door leonardodavinci » do aug 31 2006 6:59 pm

Ik heb voordat ik deze camera kocht eerst het boek "Das Profi-Handbuch zur Nikon D200" gelezen en hergelezen". ISBN: 3-8158-2619-5. Dit boek bevat alles wat niet in de handleiding staat met o.a. suggesties voor het invullen van de databanken A t.e.m. D (Normaal, flits, actie en macro). Voor wie de duitse taal een beetje machtig is een aanbeveling. Deze instellingen zijn het handigst met de camera aangesloten op de PC via Nikon Capture in te vullen. Op de camera zelf een beetje bewerkelijk.

walt001m

Bericht door walt001m » vr sep 01 2006 9:49 am

Ik lees helaas op Internet niks dan slechte recenties over dit boek, het zou vol staan met feitelijk fouten. Maar ja misschien staan er wel enkele handige tips in.
Ik hoop nog steeds dat er iemand is die weet of en hoe je de Shootingbank geheugens kan combineren met de Custom geheugenbanks.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”