Handige rugzak voor 3 weken tropen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Handige rugzak voor 3 weken tropen

Bericht door JvdKooij » zo jan 11 2015 7:52 pm

zijn te koop bij foto-express.nl, is wel een goede zaak trouwens.
Je kan ook eens kijken naar de tassen van mrjan gear, zelfde soort tas, echter wél wat zwaarder.

Zelf twijfel ik nog even, net mail terug gehad van de luchtvaartmaatschappij, en die zegt gewoon, de stewardessen ter plaatse bepalen of de tas wel/niet te groot is :?
Aangezien ik overstap in verweggistan, wil ik eignelijk dat risico niet nemen.
Het verbaast me wel een beetje dat bijv. Lowepro niet een zelfde model in hun assortiment hebben. De pro runner 450 die ik heb, is gewoon te diep (29cm ipv de toegestane 25cm)
Groetjes,
Jaap

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Reest » zo jan 11 2015 8:15 pm

Ik heb hem indertijd in de VS besteld.
Ik heb het oude type: de 30L en die was 3 - 4 jaar terug niet in NL te koop.
Is tegenwoordig geloof ik de 32L.

Voor toegestane afmetingen bij de maatschappijen-websites kijken.
Een kilootje meer of minder zal vaak geen probleem zijn.

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » zo jan 11 2015 11:07 pm

Het voordeel van de lowepro 500aw is dat mijn 500mm in het midden zit,guragear een prachtige tas maar met de500mm aan een kant is dat best onhandig. Normen zijn vorig jaar april bij verschillende maatschappijen aan gepast,even controleren. Ik kom met de 500aw erdoor en scheelt een hoop euro's qua aanschaf.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » di jan 13 2015 5:02 pm

Even vandaag online zitten kijken. Ik kwam ook bij Kata terecht, volgens mij is de 3N1-xxDL lijn dezelfde als de Tri Backpack van Manfrotto. Qua mogelijkheden is dit wel wat ik zoek. Apart vak onderin voor de camera en lenzen, bovenin genoeg ruimte voor persoonlijke spullen. Standaard uitgerust met een regenhoes, en qua prijs ongeveer gelijk als de Lowepro Photo Sport 200AW die ik bij de Bever had gezien (€140-150). Alleen kan ik bij de Kata/Manfrotto meer spullen kwijt. Het grote verschil tussen de Lowepro en Kata/Manfrotto is de wijze hoe je hem draagt. Kata en Manfrotto hebben alleen schouderbanden die ook kruislings gedragen kunnen worden (is dat handig???). De Lowepro heeft nog een heupriem, wat mij wat stabieler lijkt.

Iemand ervaring met de Kata of Manfrotto rugzak?

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » di jan 13 2015 6:39 pm

Ik heb vroeger een Kata gehad kon je op verschillende manieren dragen,is persoonlijk ik kon er niet aan wennen.

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » di jan 13 2015 6:43 pm

@ Rinus, de normen zijn aardig veranderd, gewicht is bij arkefly minder van belang de maten zijn ze weer strikt in.Heb jij geen problemen met de 30L gehad die is nl. kielekiele.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » di jan 13 2015 6:59 pm

Ezelsbruggetje als je wilt weten of jouw tas met je mee de cabine in mag:
Tel de inchmaten l+b+h bijelkaar op, totaal moet de uitkomst niet boven de 45 uitkomen.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » di jan 13 2015 7:13 pm

zo werkt dat zeker niet bij alle luchtvaartmaatschappijen hoor.

gewoon op de website van de luchtvaartmaatschappij(en) kijken waar je mee vliegt.
Groetjes,
Jaap

MarcB
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MarcB » di jan 13 2015 7:22 pm

Faiz schreef:Ezelsbruggetje als je wilt weten of jouw tas met je mee de cabine in mag:
Tel de inchmaten l+b+h bijelkaar op, totaal moet de uitkomst niet boven de 45 uitkomen.
Deze kende ik niet, waar heb je dit vandaan?

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » di jan 13 2015 7:54 pm

@MarcB: hierbij het linkje http://traveltips.usatoday.com/calculat ... 61150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(Check het maar bij een willekeurige airliner bij de Carry-on bagage, het klopt aardig ;) )

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » di jan 13 2015 8:28 pm

John Jansen schreef:@ Rinus, de normen zijn aardig veranderd, gewicht is bij arkefly minder van belang de maten zijn ze weer strikt in.Heb jij geen problemen met de 30L gehad die is nl. kielekiele.
Nergens een probleem gehad, behalve bij Arke in 2013 naar Gambia.
Afmetingen waren OK.
Het gewicht was 13,6 kg (o.a. 600mm, 70-200mm, 24-70mm, 2 pro bodies en wat klein gesnor...:-) )
De (inderdaad blonde...) jongedame vond het allemaal te zwaar..... de 'overhead-lockers' waren niet ontworpen voor deze gewichten (let wel: háár woorden)
Praktisch als wij waren (we waren met een groepje van 6 man met hetzelfde probleem...) deden we haar een oplossing aan de hand:

...als we nu ín het vliegtuig onze zwaarste combinatie (bij mij de D3s + 600mm) op schoot nemen, zodat het gewicht van de tas met verdere inhoud, géén aanslag was op de capaciteit van de overhead-locker...was de zaak toch opgelost????
...medereizigers instemmend knikken......dat ligt voor de hand toch...zo'n oplossing :?: :?:

De jongedame achter de balie keek ons gefronst met een 'denk' rimpel boven de neus aan.....: "Kan ik er van op aan dat jullie dat doen? Anders moet het worden ingecheckt als ruim-bagage...!"
Natuurlijk had ze onze volle instemming :!:

Na het inchecken hebben wij onze 'overwinning' gevierd onder het genot van wat geestrijk vocht :prost: en..................maken jullie je niet ongerust: de overhead-lockers bij Arke zijn sterk genoeg voor tassen met dik 13 kg fotoapparatuur erin...: :lol: :lol: :lol:

Groet
Rinus

PS op de terugweg hebben we een andere truc toegepast.......die werkte ook fantastisch......vertel ik later....als jullie willen :x
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » di jan 13 2015 9:16 pm

De regels m.b.t. maximaal gewicht zijn er natuurlijk niet voor niets. Je zou maar 13 KG op je kop krijgen als door heftige turbulentie zon overhead locker opengaat.

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » di jan 13 2015 9:21 pm

Tsja, ik ben ook nog nooit op gewicht gecontroleerd, wel 1x op afmetingen. Dat de fotokoffer in de maat-weegschaal moest, erin precies inpaste maar gelijk rood aangeeft voor gewicht en ik toch gewoon door mocht.

Maar ja, aan goede ervaringen van forum leden kun je beter geen rechten ontleden. Je kunt zo een keer eruit gepikt worden en wel een probleem hebben, dus het blijft altijd beter om de regels zelf ook strikt te volgen dan voorkom je iedere discussie :wink:
Fin.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » di jan 13 2015 9:23 pm

volkomen eens met je laatste opmerking Vincent.
Bij mij is het totaal een keertje gewogen (dus handbagage +ruimbagage), gelukkig was de ruimbagage lang niet aan de limiet :D
Groetjes,
Jaap

Inky
Forumlid
Forumlid

Bericht door Inky » di jan 13 2015 9:35 pm

Ik heb, of liever gezegd, had een Lowepro Hatchback 22L. Was voor mij tot op heden een prima rugzak voor vakantie/reis-doeleinden. Inclusief regenhoes, altijd handig bij een regenbui. Onderin fotospullen, bovenin wat "losse" spullen, een extra trui of wat je dan ook mee wilt slepen. Het fotovak sluit aan de achterzijde (handig tegen zakkenrollers?) Aan de zijkant 2 mash-netjes voor een flesje water/klein statief/paraplu
Helaas is de rits van het fotovak bij mij al na ¾ jaar kapot gegaan :( Lowepro geeft geen garantie op ritsen en de coulance regeling van Lowepro geldt alleen voor rugzakken van maximaal 6 maanden!!! Erg jammer, maar voor mij geen Lowepro meer dus :!: Ik wil er van op aan kunnen dat mijn rugzak wat langer mee gaat dan 6 maanden. Wellicht hebben andere gebruikers betere ervaringen met Lowepro. Mijn volgende reis-rugzak wordt waarschijnlijk een Manfrotto 3N1-25, alleen het budget is nog even een dingetje :shock:
Flickr

Met vriendelijke groet,
Ingrid

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”