Foto's en reacties NCN uitje Hallerbos 18-04-2015

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
w.wind
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Foto's en reacties NCN uitje Hallerbos 18-04-2015

Bericht door w.wind » zo apr 19 2015 8:34 am

Hier de rest van mijn aandeel
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
Groeten,
Wim
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind

Mooi spul van Nikon

MarcTelkamp
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door MarcTelkamp » zo apr 19 2015 8:37 am

:thumbup: LOL@foto 8. Die snap je alleen als je erbij was :)

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » zo apr 19 2015 9:00 am

@Jac49,

Beste Jac49, graag zou ik willen zien dat je dit draadje geopend door een regiocoordinator niet gebruikt om je eigen wandeling te promoten.
Dit draadje is bedoeld voor clubleden om hun foto's en reacties van dit leuke uitje te kunnen posten, uiteraard kan er ook door andere op gereageerd worden.

Zeker na de stevige kritiek die jij hier en ook bij andere topics met regelmaat geeft ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw vangst en volgens mij mij ben ik niet de enige nieuwsgierige.
We zien jouw foto's dan ook al weer met spanning tegemoet!

Gr. John.
Laatst gewijzigd door John Hoenen op zo apr 19 2015 9:16 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Jannette
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Jannette » zo apr 19 2015 9:11 am

Geniet enorm van jullie foto's vooral omdat ik de plekjes herken waar ik ook gelopen heb. Ook een beetje jaloers hoor op de scherpte van die van jullie.. ik heb nog een hoop te leren :)

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Bericht door Highlander » zo apr 19 2015 9:27 am

Ondanks dat de natuur nog niet zover was als gehoopt, komen weer leuke foto`s voorbij.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Maurice
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *

Bericht door Maurice » zo apr 19 2015 9:44 am

jac49 schreef:De voor rmij de enigste aansprekende foto is foto 4 van jochem ,de rest terug naar af , ik zie het gelaten over me heen komen heren !,volgende week gaan wij ook (als de prognose van de bloei goed is )met name in de heuvelachtige gebieden. dus kortstondig beslissen Maandag Dinsdag Woensdag . Wie er mee wil laat het weten middels een pb ,vooral de beginners zijn welkom ,statief is wel een pre ! want we zijn er voor zonsopgang .
Jac,

U zult begrijpen dat ik op een dergelijke scherp geformuleerde en confronterende reactie als regiocoödinator moet reageren.

In uw reactie lees ik veel negatieve ondertoon die nergens voor nodig is, bent u zich hiervan bewust? Als coördinator van de regio Zuid, voel ik me hierdoor serieus aangesproken.
U verwijst alle foto's, op één na, terug naar af. Dat is weinig respectvol naar de fotografen van de reeds geplaatste foto's. Daarnaast is een dergelijke opmerking zeker niet motiverend voor de andere clubleden die hier graag hun foto's willen laten zien.
Als inwoner van de regio Zuid gaat u, zonder overleg overigens, vervolgens uw eigen wandeling promoten. Ik verzoek u met klem hiervoor een apart topic te openen op het forum.

Jac, mag ik u vragen om een dergelijk scherp geformuleerd bericht kritisch door te lezen alvorens u dit post?
Het treft clubleden namelijk recht in hun (fotografische)hart, dat kan niet de bedoeling zijn.

John en ik hadden sterk de indruk dat we zaterdag een leuke gezellige dag hebben gehad, lol beleefd hebben en dat ook laten zien in onze foto's.
Dus kom maar op met de foto's, van de natuur maar ook van clubleden in actie en laat je zeker niet afschrikken door dergelijke reacties. :thumbup:

Zo en nu weer postitief ontopic graag!

evelakes
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door evelakes » zo apr 19 2015 10:34 am

Jullie hebben een mooie dag gehad er komen mooie platen voorbij, heerlijk als de lente ontwaakt met al zijn/haar mooie kleurtjes.

Vind het altijd mooi om te zien als mensen groeien in hun kennis en vaardigheden, heb al veel geleerd alhier op dit forum en uitjes/evenementen.

Altijd leuk om op stap te gaan met gepassioneerde clubgenoten. (was mijn agenda maar niet zo vol :( )
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes" onclick="window.open(this.href);return false;

stefan212
Forumlid
Forumlid

Bericht door stefan212 » zo apr 19 2015 10:38 am

Ik heb weer een leuke dag gehad! Mijn foto's volgen later deze week tot maandag nog erg druk.....
En wie zat er nou ook alweer in het midden op de motor morris? :D :p

nou ik vind het mooie foto's hoor!! die nu al langskomen van het soms toch moeilijk vast te leggen bos! De ene spreek iets meer aan dan de andere foto maar dat is toch altijd zo en dat is ook nog eens per mens verschillend :thumbup:
There are no bad pictures; that's just how your face looks sometimes.
Abraham Lincoln
Camera: Nikon D750 lenzen: Nikkors ~ 24-70mm ~ 70-200mm ~ 18-105mm ~ 35mm 1.8 ~ 50mm 1.8 ~ Sigma's ~ 70mm 2.8 Macro ~ 10-20mm ~

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » zo apr 19 2015 10:42 am

Even de moed bij elkaar geraapt :wave:

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25.
Afbeelding

26.
Afbeelding

27.
Afbeelding

28.
Afbeelding

29.
Afbeelding

30.
Afbeelding

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo apr 19 2015 11:03 am

Nou, ik zie werkelijk waar niemand die 'terug naar af' moet, zoals eerder hier vermeld door Jac49. Ik zie mooie series foto's terug. Natuurlijk heb ik ook dat in een serie weleens minder aansprekende foto's zitten, dat hebben we allemaal wel eens. Smaken verschillen nou eenmaal. Maar 'terug naar af' is m.i. geen commentaar dat je in dit draadje kunt en zelfs mag geven.

De foto's met de lange ochtendschaduwen van de bomen vind ik zeer geslaagd. Ik heb die zelf ook een aantal gemaakt. Om herhaling te voorkomen zal ik die niet in mijn nog te plaatsen serie opnemen. Bij alle series zie ik die wel op de een of andere manier terugkomen, met een zeer eigen bewerking.

De foto's met het mooie licht op de ontluikende beukenblaadjes zijn geweldig (Marc foto 1). Dat ochtendlicht was erg mooi, gaf een lichte oranjekleur aan de foto's mee (zie ook foto 7 bij Wim, foto 2 en 5 bij Marc, foto 2 Maurice).

Door de schaduwen van de bomen heen, viel het zonlicht soms echt in lange lijnen over een gedeelte van het hyacintentapijt. Dat werkte als een soort van spotjes op groepjes plantjes of op soms een enkel hyacintje. Dat was mooi om te zien, niet makkelijk om vast te leggen op een foto. Zie bijv. 9 van Maurice of foto 17 van John.

Was het jammer dat nog niet alle blauwe hyacinten in bloei stonden? Nee hoor. De witte bosanemoontjes voegden echt wel wat toe. En het gaf mij de mogelijkheid om ook die bloemetjes eens van dichtbij te fotograferen. Ik heb inderdaad veel op de grond gezeten en gelegen, soms in onmogelijke posities. Dat geeft juist mooie resultaten.

Op mijn foto's staan veel diafragmarondjes in de achtergrond, daar hou ik nou eenmaal van. Dat was een opdracht die ik mezelf had meegegeven en daar ben ik wel in geslaagd, als ik de foto's nu snel doorstroom. En ja, mijn roltas maakte veel kabaal.... Maar ik had alles bij en heb ook alles gebruikt. 60 mm, 24-70 en de 70-200. Vooral die laatste beviel mij zeer goed. Na een fotografiepauze van enkele maanden was het fijn om met deze groep mannen in het Hallerbos op stap te zijn geweest. Ik heb heerlijk ontspannen door het bos gelopen, leuke gesprekken gevoerd en (mooie) foto's gemaakt.

Het is leuk om in de series ook de foto's van de fotografen terug te zien, ieder die op zijn eigen wijze/manier dé foto maakt.

Mijn foto's zijn al ingeladen, maar ik heb helaas nog geen tijd om na te bewerken. Mijn serie volgt wat later.

Groet,
Jolanda
Laatst gewijzigd door Jolanda op ma apr 20 2015 1:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
click voor mijn foto's op flickr.

MarcTelkamp
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door MarcTelkamp » zo apr 19 2015 12:35 pm

Bedankt Jolanda.Ben benieuwd naar die van jou.
Maurice schreef:...John en ik hadden sterk de indruk dat we zaterdag een leuke gezellige dag hebben gehad, lol beleefd hebben en dat ook laten zien in onze foto's.
Dat dacht ik wel Maurice. Hier nog wat sfeerimpressies.. :)

9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding

Kijk, behalve paarse en witte bloemen had ik ook nog wat gele gevonden ! Geen idee wat dat was.
13. Afbeelding

De Waalse cafe-eigenaar had nog nooit zoveel koffie tegelijk gezet !
14. Afbeelding
15. Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarcTelkamp op zo apr 19 2015 12:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Maurice
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Maurice » zo apr 19 2015 12:47 pm

Nog een paar.

11. 's Morgens om 06:00 uur, met de hulp van een zaklamp
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20. Zoek Leo...
Afbeelding

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » zo apr 19 2015 12:52 pm

jac49 schreef:De voor rmij de enigste aansprekende foto is foto 4 van jochem ,de rest terug naar af , ik zie het gelaten over me heen komen heren !
Ik wist het wel, en zie het nu bevestigd, ik heb absoluut geen verstand van fotografie! Ik meende prachtige series te zien, maar het blijkt allemaal niets voor te stellen. De echte kenner heeft gesproken!
En dan te bedenken dat ik mijn foto's nog moet posten. Ik weet niet of ik dat ga doen, want ik heb er nog net genoeg verstand van om te weten dat het niveau van mijn foto's onder die van de anderen ligt. Bagger dus.
Maar niet getreurd, Jac49 gaat ons op de verschillende verzoeken daartoe natuurlijk nog vertellen wat er zo slecht is aan de geposte foto's. Immers, alleen vertellen dat het niks is is wel erg gemakkelijk. Van gefundeerde kritiek daarentegen valt te leren.
Inmiddels ben ik ontzettend nieuwsgierig naar de resultaten van Jac49. Dat moet een nauwelijks te evenaren niveau worden waar iedereen op dit forum van gaat kwijlen! Ik kan niet wachten!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo apr 19 2015 1:02 pm

Prachtig hoe een forum tot dit soort uitjes kan leiden, ergens in Belgie 'midden in de nacht'. Complimenten !!

lei
Clublid
Clublid

Bericht door lei » zo apr 19 2015 1:14 pm

Ik zie weer hele mooie foto's voorbij komen en vind het nog steeds jammer dat ik niet mee kon vanwege mijn werk.
Wie krijgt er s'ochtends zo vroeg zo veel enthousiaste mensen bij elkaar ?
Als hobbyist fotografeer ik op de eerste plaats voor de lol en als er dan mooie (volgens mij) plaatjes uitkomen ben ik dik tevreden.
Tot een volgend uitstapje !

gr. Lei
Nikon Z 9 en leuk glaswerk

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”