Welke lens?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma nov 12 2007 8:39 pm

ja had ik gezien. en idd benen ;)
NAS Buikpijn

yvonne

Bericht door yvonne » di nov 13 2007 10:06 am

PatrickP schreef: (ik zit niet zelf in de paarden, en ik ben ook geen meisje van rond de 13, en heb dus geen aangeboren gevoel bij paarden, dus ik probeer me maar een beetje in te leven).
Haha ik zit zelf wel in de paarden maar ben ook geen meisje van 13 hoor :wink: ben een meisje van 30 :lol:

yvonne

Bericht door yvonne » di nov 13 2007 10:16 am

@ Nicole mooi foto's zoiets wil ik ook gaan maken inclusief portretfoto's ben al druk aan het oefenen ,ik denk dat ik er helemaal uit ben wat betreft mijn zoektocht ,i.p.v de 55-200 wordt het de 70-300 VR even doorsparen maar dan heb je ook wat,heb je deze foto's uit de hand geschoten,gaat dat enigzins met deze lens?

groetjes Yvonne

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 13 2007 10:51 am

Nicole schreef:Ik heb even gevraagd of ik ze mocht plaatsen op het forum !! hier zijn ze dan..
De meeste foto's zijn niet echt scherp... Met welke instellingen zijn ze genomen? Sluitertijd, diafragma, mm, etc.

Hoewel ze over paarden gaan lijkt me dat ze beter moeten kunnen. Wellicht even via pbase.com kijken naar voorbeelden van foto's die gemaakt zijn met de 70-300VR? Dit gaat eenvoudig door "Zoeken per camera" te kiezen, en dan bij Nikon een stuk naar beneden te scrollen tot je de lens gevonden hebt. Daar staan vast wel voorbeelden van bewegende dingen (wellicht zelfs paarden, maar dat maakt volgens mij niet zo heel veel uit) die gemaakt zijn met de genoemde lens!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 13 2007 10:52 am

yvonne schreef:
PatrickP schreef: (ik zit niet zelf in de paarden, en ik ben ook geen meisje van rond de 13, en heb dus geen aangeboren gevoel bij paarden, dus ik probeer me maar een beetje in te leven).
Haha ik zit zelf wel in de paarden maar ben ook geen meisje van 13 hoor :wink: ben een meisje van 30 :lol:
Ik heb hier een theorie over, maar ik denk dat dit niet de plek is om deze uit te leggen... :evil: :evil: :evil:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di nov 13 2007 11:28 am

Hoi yvonne ik heb ze uit de hand geschoten. Ze zijn idd niet allemaal scherp. Maar had maar heel even om snel een paar plaatjes te schieten. UIt de hand moet je wel er even rustig voor gaan staan en als het kan de camera laten leunen op iets. De 55-200 kan hier ok voor gebruikt worden die heb ik ook gehad deze lens en is lichter dan de 70-300 alleen minder zoombereik. Maar genoeg voor als je redelijk dichtbij kunt komen.
Ik gebruik de 70-300 voor meerdere dingen zoals bv in de dierentuin had ik deze wel nodig met dit bereik. ALs je de lens voor meedere doeleinden wilt gebruiken zou ik voor de 70-300 gaan. Anders is de 55-200 ook genoeg.
NAS Buikpijn

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 13 2007 11:33 am

Nicole schreef:Hoi yvonne ik heb ze uit de hand geschoten. Ze zijn idd niet allemaal scherp. Maar had maar heel even om snel een paar plaatjes te schieten. UIt de hand moet je wel er even rustig voor gaan staan en als het kan de camera laten leunen op iets.
Ik denk eerlijk gezegd dat het probleem vaak is dat het verkeerde stuk scherp is. Kijk maar eens naar de scherpte van het hekwerk. Je had neem ik aan geen AF-C (continu focus) geselecteerd?

yvonne

Bericht door yvonne » di nov 13 2007 12:23 pm

@ Nicole ik doe er uiteraard meer mee dan aleen de fotoshoots van paarden/pony's dus ik denk dat ik er verstandig aan doe om de 70-300 te nemen ,bedankt voor je tips :)

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”