Enig idee?
Probleempje met de 50mm 1.8.
-
Paul Demo
Probleempje met de 50mm 1.8.
Er is iets vreemds aan de hand met mijn 50mm 1.8. Gisterenmiddag met camera met daarop het objectief laten vallen (
). Het vreemde is nu dat hij op alle standen behalve op manueel nog foto's levert. Het is niet de camera, deze werkt met andere objectieven probleemloos.
Enig idee?
Enig idee?
- Jaap Driest
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Probleempje met de 50mm 1.8.
Oewaaah, dan staat je hart even stil. Man wat een schrik.Paul Demo schreef:Gisterenmiddag met camera met daarop het objectief laten vallen ().
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
-
Marco
-
Paul Demo
Daar was ik inderdaad heel blij mee, en het feit dat de camera natuurlijk niets mankeerde. Maar goed, het objectief ook ff op de D70 uitgeprobeerd, en hetzelfde verschijnsel. Maar goed, het gaat morgen per post naar China, en er is een nieuw objectief onderweg, service heet dat.Marco Handgraaf schreef:Een geluk bij een obgeluk dat Paul z'n 50mm erop had zitten en niet een van z'n andere objectieven.
- Hans Braakhuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- The-Boss
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
"That all in the game", heb hier ergens ook gelezen dat een Nikon lens defect was gegaan en dat het servicepoint zij dat hij gevallen was en niet werd gerepareerd.Hans Braakhuis schreef:Niet erg netjes, om Nikon op te laten draaien voor: citaat: "Gisterenmiddag met camera met daarop het objectief laten vallen".Paul Demo schreef:Maar goed, het gaat morgen per post naar China, en er is een nieuw objectief onderweg, service heet dat.![]()
![]()
Pierre
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
-
Paul Demo
Mijn vrouw ging alleen maar vragen wat het kon zijn. Hij bood meteen aan om een nieuwe op te sturen zodat hij kon achterhalen wat het zou kunnen zijn. Vriendelijke mensen die ChinezenHans Braakhuis schreef:Niet erg netjes, om Nikon op te laten draaien voor: citaat: "Gisterenmiddag met camera met daarop het objectief laten vallen".Paul Demo schreef:Maar goed, het gaat morgen per post naar China, en er is een nieuw objectief onderweg, service heet dat.![]()
![]()
-
Arend-ho
-
George Fennes
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
China dat is het
Beetje voorbarig Hans met je conclusie:
Zie het commentaar van Paul:
Je kan er niet van uitgaan dat de vrouw van Paul de zaak verkeert voor heeft gesteld en daardoor met onjuiste info een nieuw objectief heeft verworven.
Maar het is wel tekenend voor de service die men daar kent.
Veel lagere prijzen en betere service en een pracht land om te fotograferen.
Dan vraag je jezelf af wat doe ik nog in dit koude kikkerland
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Niet erg netjes, om Nikon op te laten draaien voor: citaat: "Gisterenmiddag met camera met daarop het objectief laten vallen". Zie het commentaar van Paul:
Code: Selecteer alles
Mijn vrouw ging alleen maar vragen wat het kon zijn. Hij bood meteen aan om een nieuwe op te sturen zodat hij kon achterhalen wat het zou kunnen zijn. Vriendelijke mensen die Chinezen Maar het is wel tekenend voor de service die men daar kent.
Dan vraag je jezelf af wat doe ik nog in dit koude kikkerland
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
-
Paul Demo
Re: China dat is het
Nee nee, ze heeft wel degelijk verteld dat deze gevallen is. Maar omdat hij het alleen op manueel niet meer goed werkt heeft de man het idee dat het simpel te repareren is. IN Beverwijk is dat minimaal 150 euro en in China wordt het op deze wijze opgelost. Ga wel een biertje met hem drinken op eerste kerstdagGeorge Fennes schreef:Beetje voorbarig Hans met je conclusie:Code: Selecteer alles
Niet erg netjes, om Nikon op te laten draaien voor: citaat: "Gisterenmiddag met camera met daarop het objectief laten vallen".![]()
Zie het commentaar van Paul:Je kan er niet van uitgaan dat de vrouw van Paul de zaak verkeert voor heeft gesteld en daardoor met onjuiste info een nieuw objectief heeft verworven.Code: Selecteer alles
Mijn vrouw ging alleen maar vragen wat het kon zijn. Hij bood meteen aan om een nieuwe op te sturen zodat hij kon achterhalen wat het zou kunnen zijn. Vriendelijke mensen die Chinezen
Maar het is wel tekenend voor de service die men daar kent.
Dan vraag je jezelf af wat doe ik nog in dit koude kikkerland![]()
Groetjes George