Portret hiphop artiest

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Portret hiphop artiest

Bericht door JJG » wo aug 19 2015 3:22 pm

Gisteren hiphop artiest K1Kerbusch (Terry ) geportretteerd. We hadden maar een half uur en ik wilde per se gisteren omdat het dan nog goed bewolkt was zodat de foto's meer drama konden krijgen.

Op/aanmerkingen mogen wederom.

1
AfbeeldingTerry-0372 by Jelmer Gremmen, on Flickr

2
AfbeeldingTerry-0362 by Jelmer Gremmen, on Flickr

3
AfbeeldingTerry-0351 by Jelmer Gremmen, on Flickr

4
AfbeeldingTerry-0311 by Jelmer Gremmen, on Flickr

jur001
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Portret hiphop artiest

Bericht door jur001 » do aug 20 2015 10:55 am

Hoi JJG,

ik vind vooral foto 1 en 2 heel mooi. (alleen voor mij mag foto 2 iets lichter).

Foto 3 en 4 vind ik iets minder omdat daar de artiest voor mijn gevoel te klein in beeld staat.

Daarnaast kan in alle foto's iets meer dynamiek. Ik heb zelf pasgeleden wat zwart-wit foto's gemaakt en daar zijn door Leon Obers hele nuttige opmerkingen bijgezet en hij heeft ook een paar van mijn foto's zelf bewerkt zodat je de resultaten kan zien.

(http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 99&t=61531" onclick="window.open(this.href);return false;)

verder mis ik een beetje de link naar Hiphop artiest. Ik weet niet of dat gewenst was maar dat haal ik er nu niet uit.

Maar nog steeds. Foto 1 en 2 vind ik heel mooi.

gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do aug 20 2015 11:12 am

Hip Hop Artiest?

Dan verwacht ik eigenlijk totaal andere opnamen. Niet van een eenzame terugtrokken man waar de neerslachtigheid en depressiviteit van af straalt. Eigenlijk alles wat je niet bij een Hip Hop artiest zou verwachten.

Of zit die man zo in elkaar?
Is het vergane glorie van die man als artiest, en leeft hij nu teruggetrokken als een kluizenaar te verpieteren?
In dat geval ben je er dan goed in geslaagd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » do aug 20 2015 12:53 pm

JJG schreef:omdat het dan nog goed bewolkt was zodat de foto's meer drama konden krijgen.
Het kan mijn persoonlijk smaak en stijl zijn maar door het bewolkte weer verdwijnt je onderwerp in de omgeving. Alsof het een camouflage spelletje is. Flitsertje (eventueel alleen een fill) erop zou echt een hele vooruitgang zijn. Dan kun je het dramatische van het bewolkte weer behouden en toch een mooie schaduwwerking op het gezicht en een artiest die uit de achtergrond spat.
Fin.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » do aug 20 2015 5:36 pm

jur001 schreef:Hoi JJG,

ik vind vooral foto 1 en 2 heel mooi. (alleen voor mij mag foto 2 iets lichter).

Foto 3 en 4 vind ik iets minder omdat daar de artiest voor mijn gevoel te klein in beeld staat.

Daarnaast kan in alle foto's iets meer dynamiek. Ik heb zelf pasgeleden wat zwart-wit foto's gemaakt en daar zijn door Leon Obers hele nuttige opmerkingen bijgezet en hij heeft ook een paar van mijn foto's zelf bewerkt zodat je de resultaten kan zien.

(http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 99&t=61531" onclick="window.open(this.href);return false;)

verder mis ik een beetje de link naar Hiphop artiest. Ik weet niet of dat gewenst was maar dat haal ik er nu niet uit.

Maar nog steeds. Foto 1 en 2 vind ik heel mooi.

gr
Jurgen
Dank voor je reactie!

Iets meer dynamiek snap ik. Er zijn wat foto's waarin hij meer een 'bewegende pose' maakt ( capuchon over pet doen bv ) maar daar hou ik simpelweg niet van. Ook hou ik van wat 'mistroostige' poses om het maar even zo te noemen. Verder wilde ik nu eens geen 'face to face portret ' maken maar met meer omgeving in beeld. Deze locatie had alles wat ik zocht. Wat 'natuur' ( lees onkruid haha ) Een mooie grauwe muur plus de machine op de achtergrond. Daarbij de marqante persoon in beeld. Zij het soms wat verder weg...

Ik heb de post van jou bekeken met daarin de bewerkingen van Leon Obers. En ik vond de originelen mooier, ondanks dat er van mij wat meer contrast in mag zoals ik bij m'n eigen z/w foto's doe. En dit zeg ik niet om flauw te doen tegen Leon omdat ik zijn kritieken altijd waardeer ( en anders post je hier ook geen foto's )

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » do aug 20 2015 5:40 pm

Léon Obers schreef:Hip Hop Artiest?

Dan verwacht ik eigenlijk totaal andere opnamen. Niet van een eenzame terugtrokken man waar de neerslachtigheid en depressiviteit van af straalt. Eigenlijk alles wat je niet bij een Hip Hop artiest zou verwachten.

Of zit die man zo in elkaar?
Is het vergane glorie van die man als artiest, en leeft hij nu teruggetrokken als een kluizenaar te verpieteren?
In dat geval ben je er dan goed in geslaagd.
Wat had je dan willen zien? Voor een muur met graffiti, belicht met een flitser en meer kleur? Hoor t graag.

Het klopt wat je ziet. Deze jongen heeft een nogal bewogen leven achter de rug. Op z'n zachtst gezegd. Ik heb geen aanwijzingen gegeven hoe hij moest staan. Hij zei ' I mind my own business' en jij schiet wat je wil. Dit kwam er dan uit.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » do aug 20 2015 5:41 pm

djunclesam schreef:
JJG schreef:omdat het dan nog goed bewolkt was zodat de foto's meer drama konden krijgen.
Het kan mijn persoonlijk smaak en stijl zijn maar door het bewolkte weer verdwijnt je onderwerp in de omgeving. Alsof het een camouflage spelletje is. Flitsertje (eventueel alleen een fill) erop zou echt een hele vooruitgang zijn. Dan kun je het dramatische van het bewolkte weer behouden en toch een mooie schaduwwerking op het gezicht en een artiest die uit de achtergrond spat.
Dat had inderdaad gekund en snap je kritiek. Maar ik wilde nu eens niet slepen met statieven en flitsers.

Flandria

Bericht door Flandria » do aug 20 2015 5:41 pm

#1 vind ik zeker geslaagd. Je bewerkingen vind ik best ok maar schiet af en toe wat teveel door (te donker) wat mij betreft.
Hou sowieso zijn gezicht wat helderder, gaat het oog gelijk waar het moet zijn en geeft het beeld meer kracht.

Flandria

Bericht door Flandria » do aug 20 2015 5:45 pm

Even via foto #1 mijn uitleg, zie dat je je beelden liever niet bewerkt ziet, zie maar..
Origineel:
AfbeeldingTerry-0372 by Jelmer Gremmen, on Flickr

Bewerkt, gezicht iets aangepast:
Afbeelding

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » do aug 20 2015 5:48 pm

Je hebt gelijk Flandria, is een verbetering!

Flandria

Bericht door Flandria » do aug 20 2015 5:52 pm

#3 en #4 begrijp ik, tenminste, wat je wil bereiken.
Wat het mist is wat spanning, de hoofdpersoon oogt beter uit het midden, ook had je op de achtergrond
kunnen scherpstellen (desolaat, fabriek) en jouw onderwerp (onscherp) naar je toe kunnen laten lopen, ala A. Corbijn.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » do aug 20 2015 5:56 pm

@ Flandria

Die laatste tip is nog nooit in me opgekomen maar lijkt me zeker eens het proberen waard!

Dank!

Flandria

Bericht door Flandria » do aug 20 2015 5:58 pm

Ook even foto #3

Origineel:
3
AfbeeldingTerry-0351 by Jelmer Gremmen, on Flickr

Bewerkt: model naar rechts, gezicht lichter.
Afbeelding

Flandria

Bericht door Flandria » do aug 20 2015 6:01 pm

Een idee over dat onscherp van je onderwerp, ik heb ooit deze geschoten. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

AfbeeldingAmsterdam by DamenFotografie, on Flickr

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » do aug 20 2015 6:11 pm

#3 de nieuwe versie snap ik! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Al vind ik het origineel nog steeds prettig al is de persoon zoals jij hem hebt verplaatst toch ook wederom beter.

Je eigen voorbeeld is tof! En ga ik zeker eens proberen! ( al was dit een lucky shot vermoed ik :) )

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”