I.c.m. 70-300VR op 300mm "uit de hand".
Klopt, ik heb een 500D (filtermaat 77 mm.) deze is geschikt voor 70 tot 300 mm. Voor een kleiner brandpunt is er de 250D.Nikkormaat schreef:Hallo Marwo
Je hebt het over een voorzetlens van Canon. Bedoel je de D500? Daarover heb ik in een andere draadjes gelezen dat die inderdaad mooie platen kan opleveren. Ik heb een Nikon 70-200 F 2,8 VR. Als ik het goed begrijp dan zou voor mij die D500 een betrekkelijk goedkope instapper voor mij kunnen zijn.
Met een beetje geluk heb je daarvoor ook een goede 2e hands macro lensNikkormaat schreef:Wow. Fantastisch. Als dat met een voorzetlens van onder de € 150 kan, dan wordt ik daar erg hebberig. Geen NAS, maar CAS
Jacob_O schreef:Zo'n voorzetlens is over het algemeen beter geschikt voor de grotere brandpuntsafstanden.
Bij aanschaf erom denken dat je een achromaat koopt. Je komt dan als snel bij een Canon of Marumi terecht.
Canon 250D of 500D, beiden achromaten Met Marumi moet je iets beter opletten.
Van dit merk zijn de DHG Achromat macro 330 en 200 (achromaat) verkrijgbaar.
Voor een overzicht van dit type lenzen:
http://fuzzcraft.com/achromats.html
Zelf met zowel de Canon 500D in diverse filtermaten en de Marumi DGH achromat 330 gewerkt:
Je kunt er heel leuke dingen mee doen en het scheelt je het volume en gewicht van een "echte".