Ik vind het onzin om het voor logisch aan te nemen dat je altijd objectieven neemt van hetzelfde merk van je camera.Remco H schreef:Als je een Nikon-camera hebt, is het wel logisch om Nikon-objectieven te gebruiken.
...
Als een ander merk iets moois biedt, hoef je daar natuurlijk niet blind voor te zijn.
Ik ben een tegenstander van het "Holy Grail" effect achterna rennen, omdat "de meute" dat ook doet...
Zoals je later ook schrijft, je hoeft niet blind te zijn voor de kwaliteiten van anderen.
...
Bij meerdere Sigma lenzen heb je de mogelijkheid om via een USB dock, verscheidene instellingen te verrichten.Pearldrop schreef:Welke mogelijkheden? VR (of equivalent)? Voor de rest Heeft een lens toch weinig "mogelijkheden" op zoomen en focussen na. En volgens mij zoomen en/of focussen Nikon lenzen gewoon.
Alsmede om eventuele firmware updates te verrichten.
Nieuwe ontwikkelingen die merkeigen lenzen niet hebben...
Oh ja: 2 van m'n 3 lenzen zijn ook merkeigen, van Nikon dus. Niet omdat het Nikon is, maar vanwege de combinatie van eigenschappen van die lenzen.
Misschien wordt dat strakjes wel alle 3, als de lens (waar dit topic eigenlijk over gaat ...) véél beter is dan m'n Sigma.
Maar dat neem ik niet aan omdat het een Nikon is, dat moet ie bewijzen!
Ad B