Als ik het goed heb zitten die standaard al in CS3 bijv. standaard maat 60 of 63.
Speel met de flow en de opacity net zo lang tot je tevreden bent.
Voor nu weltrusten ....

Luc.
Nee niet in dit geval krijg je altijd harde overgangen, je moet het op basis van een kanaal doen (RGB of CMYK) en dat gebruiken als een beginpunt van een masker.Gerard schreef:Om een onderwerp op maximale kwaliteit te selecteren in PS .... dat heet vrijstaand maken - kan je het beste gebruik maken van een pad.
Macosx schreef:Kijk zo moet je het aanpakken:
http://www.russellbrown.com/tips_tech.html en scrol naar beneden en vindt dan de les Advanced Masking
Succes
Wat met paden maken in PS relatief makkelijk werkt is om eerst enigzins ruw-weg een pad te "stippen" om je selectie die je vrijstaand wilt maken ... en daarbij dan punten in het beeld uit te kiezen die qua richting veranderen ....Gabees schreef:@ Gerard
Met dat path ben ik gisteren ook ff begonnen, hadden we inderdaad op de fotovakschool ook gehad en ik kreeg van Riemke een filmpje opgestuurd waarin ze dat ook gebruiken.
Maar dat is echt wennen, daar deed ik nogal lang over dus moet daar eens de tijd voor nemen.