ATOR schreef:Voedselfotografie hoeft echt niet van voor tot achter scherp, het kan net zo goed met een kleine DOF. Het is dan nog steeds erg cool als je niet alleen de diepte maar ook de richting van de scherpte kunt instellen maar je hoeft echt niet aan de tilt/shift en/of mini-diafragma's om voedselfoto's te maken.
Als je foto's maakt voor jullie magazine zou ik wel één stijl kiezen zodat de foto's één geheel worden en passen bij de stijl van het magazine. Liefst een eigen herkenbare stijl zodat jullie lezers weten dat het bij jullie vandaan komt. Gebruik de inrichting en accessoires van je huis, maak het romantisch of superstrak, of juist rommelig als dat beter bij jullie past. Hoe meer je wegblijft bij de clichés en "hoe het moet" hoe leuker het wordt.
Dan ga ik nu garnalenkoekjes maken

Ik zat gisteren bij de kapper en heb daar een beetje door zo'n blad van Jamie Oliver zitten bladeren en daar viel me ook echt op dat op veel foto's het gerecht niet van voor tot achter scherp is.
Wat me wel opvalt is dat ik nu heel anders naar dat soort tijdschriften kijk, maar ook dat niet alle foto's die daar in staan 100% fototechnisch perfect zijn (op 1 foto zag je zelfs nog een deel van de stoel waar de fotograaf op stond!)
Ik denk ook dat het belangrijk is (omdat dit een persoonlijk kado wordt en geen publicatie), dat we laten zien wat wij doen en hoe wij het eten bereiden.
Onze eettafel staat al vaak op de foto, net zoals de borden en accesoires. Komende week gaan we ook even langs de kringloop voor wat interessant bestek en servies.
Omdat ik nu sinds deze week een softbox heb, moet ik wel een aantal foto's opnieuw maken.
De foto's waarmee we zijn begonnen een paar weken geleden waren nog met geel gloeilamp licht en dat ziet er echt niet uit in vergelijking met flitser/softbox.
Het past daardoor qua stijl ook niet echt meer bij elkaar.
Wat dat betreft heb ik al veel geleerd en veel vooruitgang geboekt.