objectief AF 200 -400 VR
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De 50-500 is een prima objectief Corné maar van een iets andere orde dan een 200-400. Mocht er nog bereik te kort zijn dan kan er altijd nog een TC tussen van 1.4, 1.7 of 2.0. Dit nog eerder dan een 300-800 

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Cees
- Forumlid
Zoek eens naar het draadje met foto's van Sonsbeek. Daar zitten foto's tussen die gemaakt zijn met een 300-800. Fotograferen met die lens is pas leuk, je haalt alles echt dichtbij!Corné Goud schreef:Hey,
Is maar een voorstel![]()
Heb zelf een SIGMA 50-500 MM lens ik gebruik het voor vliegtuigen te fotograveren ik vind het persoonlijk een goeie lens en heb er al mooie plaaten mee gemaakt!!![]()
Gr Corné Goud

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
de 50-500 is een goede lens, maar qua AF net wat te traag af en toe door ontbering van HSM.
Je kunt je voorstellen dat echte vogelaars daar geen genoegen mee nemen en echt die 400mm minimaal met SWM willen hebben.
Zo heb ik op een canon een keer een 1200mm mogen vasthouden bij fotokonijnenberg, wat een ding, niet te tillen, ik neem aan dat de koper e dan standaard een boedelbak bij krijgt.
Wat dat betreft is de 50-500, de 80-400 van tokina en een sigma 70-200 F2.8 emt tc 2.0x een leuk alternatief, in ieder geval nog te betalen en te dragen
Je kunt je voorstellen dat echte vogelaars daar geen genoegen mee nemen en echt die 400mm minimaal met SWM willen hebben.
Zo heb ik op een canon een keer een 1200mm mogen vasthouden bij fotokonijnenberg, wat een ding, niet te tillen, ik neem aan dat de koper e dan standaard een boedelbak bij krijgt.
Wat dat betreft is de 50-500, de 80-400 van tokina en een sigma 70-200 F2.8 emt tc 2.0x een leuk alternatief, in ieder geval nog te betalen en te dragen