Na de afgelopen dagen veel gelezen te hebben nu mijn eerste berichtje op dit forum.
Ik ben dus nieuw hier, woonachtig in het Noorden des lands, 30 jaar en beginnend hobby-plaatjes schieter.
Inmiddels heb ik een basiscursus fotografie gevolgd en ben ik redelijk thuis in de terminologie e.d.
De camera in mijn bezit is een Nikon D5200 met een 18-140 mm (f3.5-5.6) en een 50 mm (f1.8 ) lens.
In de 2e week van februari reis ik af naar het noorden van Lapland voor een reisje dat al tijden op mijn bucket-list staat!

Natuurlijk wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn op het fotograferen in de sneeuw (husky's, rendieren maar ook zeker het landschap) en van het noorderlicht (indien dit prachtige fenomeen zich voordoet...)
Aangezien ik deze omstandigheden helaas niet van te voren kan 'oefenen' vroeg ik me af of jullie tips hebben waar ik rekening mee moet houden bij het fotograferen in het witte sneeuwlandschap en bij avondfoto's van het Noorderlicht.
Daarnaast nog een vraag over mijn lenzen: ik ben dus niet in het bezit van een echt lichtsterke groothoeklens, denken jullie dat ik met de genoemde lenzen voldoende uit de voeten kan of zou ik eigenlijk nog een lichtsterke groothoek moeten hebben? (ik denk hierbij dan vooral aan eventueel vastleggen van Noorderlicht)
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen!
Alvast bedankt!