Nikon MB-D80 - Iemand ervaring?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Kenji

Nikon MB-D80 - Iemand ervaring?

Bericht door Kenji » ma nov 26 2007 10:00 am

Heeft iemand ervaring met de MB-D80 batterijgrip?

Maak het je D80 stabieler? Heeft het nog van toegevoegde waarde als je vaak met je D80 schiet + dat je stabiliteit wil?

Op Ebay kan je ook een OEM batterijgrip kopen van Phottix. Zal iemand een OEM adviseren die goedkoper is, of gewoon de originele Nikon kopen die haast 2 keer zo duur is.

Stef

Bericht door Stef » ma nov 26 2007 5:05 pm

Ik heb deze grip bijna altijd onder mijn D80 zitten. Hoewel hij van plastic is, geeft het een redelijk degelijk gevoel. Ik heb een betere grip op de camera, zeker met mijn 70-300 objectief er op + de flitser. Ik draag de camera nooit met de riem om de nek, maar wel vaak aan één hand met de nekriem een extra slag om de pols. Ik zou dat zonder grip niet doen. Ik ben er dus erg tevreden over.

Kenji

Bericht door Kenji » ma nov 26 2007 6:28 pm

Net bij Kamera Express de MB-D80 uitgetest....

Het voelt inderdaad degelijk aan en ik denk dat ik dan vaak gewoon de MB-D80 eronder zal hebben, tenzij is compact moet gaan schieten ergens.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma nov 26 2007 6:49 pm

Ik heb het ook al eens in een ander draadje geroepen...

Als ie er éénmaal onderzit(en je bent er aan gewend :mrgreen: ) gaat ie er nooit meer af

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Klik-Klak

Bericht door Klik-Klak » ma nov 26 2007 7:42 pm

Ik fotografeer nog niet zolang digitaal en heb de D80 meteen met grip gekocht, omdat ik het gevoel had, tijdens het kopen, dat hij beter in mijn hand lag met grip. Met grip neem je verticaal ook makkelijker een foto door de extra ontspanknop en de bediening van de instelschrijf.
Maar ik denk dat dat voor een iedereen persoonlijk is. Denk aan de grote van je hand.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma nov 26 2007 8:10 pm

Als ie er éénmaal onderzit(en je bent er aan gewend ) gaat ie er nooit meer af
Behalve als je licht wilt reizen. Tijdens het zeevissen (kleine tas) had ik geen grip onder mijn D200.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

koentor

Bericht door koentor » do nov 29 2007 9:52 pm

ik zou niet zonder willen, ik heb redelijk grote handen en zonder de grip past ie niet fatsoenlijk in mn handen. hij gaat er inderdaad niet meer vanaf, ook niet op vakantie.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » do nov 29 2007 9:59 pm

koentor schreef:ik zou niet zonder willen, ik heb redelijk grote handen en zonder de grip past ie niet fatsoenlijk in mn handen. hij gaat er inderdaad niet meer vanaf, ook niet op vakantie.
Ben het helemaal met je eens, het werkt gewoon perfect.
Ik heb ook van die grote kolenschoppen aan m'n armen hangen... :wink: :wink: :wink:
Dan is zo'n battery-pack echt een uitkomst..

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

marcb_1977
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door marcb_1977 » zo feb 03 2008 1:34 pm

Even het topic een schopje geven.... :wink:

Wordt deze battery-pack ook geleverd met extra accu's?? Ik zie namelijk in de omschrijving op diverse sites staan dat je de mogelijkheid hebt om met één of 2 EN-EL3e batterijen te fotograferen, maar er staat niet bij of deze meegeleverd worden.

Er zijn vast genoeg D-80-ers die me hierop een antwoord kunnen geven.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo feb 03 2008 1:37 pm

Normaal wordt de MB D-80 geleverd zonder extra batterijen. Je krijgt er wel een houder bij voor penlight batterijen.
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

marcb_1977
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door marcb_1977 » zo feb 03 2008 1:38 pm

Bedankt, hier was ik al bang voor
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » zo feb 03 2008 2:20 pm

Hallo,

Ik heb een aantsl maanden geleden de grip voor de D80 op Ebay via Hongkong gekoct incl. 2 batterijen (Phottix) en ik moet zeggen perfecte kwaliteit voor ongeveer €70,- incl. verzenden. Er is bijna geen verschil te zien met de originele van Nikon en de afwikkeling ging ook perfect.
Ik bestel nu regelmatig in Hongkong (lenzen) en dat bevalt mijn prima, vooral in mijn beurs.

Groeten,

Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”