Nikon MB-D80 - Iemand ervaring?
Nikon MB-D80 - Iemand ervaring?
Heeft iemand ervaring met de MB-D80 batterijgrip?
Maak het je D80 stabieler? Heeft het nog van toegevoegde waarde als je vaak met je D80 schiet + dat je stabiliteit wil?
Op Ebay kan je ook een OEM batterijgrip kopen van Phottix. Zal iemand een OEM adviseren die goedkoper is, of gewoon de originele Nikon kopen die haast 2 keer zo duur is.
Maak het je D80 stabieler? Heeft het nog van toegevoegde waarde als je vaak met je D80 schiet + dat je stabiliteit wil?
Op Ebay kan je ook een OEM batterijgrip kopen van Phottix. Zal iemand een OEM adviseren die goedkoper is, of gewoon de originele Nikon kopen die haast 2 keer zo duur is.
Ik heb deze grip bijna altijd onder mijn D80 zitten. Hoewel hij van plastic is, geeft het een redelijk degelijk gevoel. Ik heb een betere grip op de camera, zeker met mijn 70-300 objectief er op + de flitser. Ik draag de camera nooit met de riem om de nek, maar wel vaak aan één hand met de nekriem een extra slag om de pols. Ik zou dat zonder grip niet doen. Ik ben er dus erg tevreden over.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik fotografeer nog niet zolang digitaal en heb de D80 meteen met grip gekocht, omdat ik het gevoel had, tijdens het kopen, dat hij beter in mijn hand lag met grip. Met grip neem je verticaal ook makkelijker een foto door de extra ontspanknop en de bediening van de instelschrijf.
Maar ik denk dat dat voor een iedereen persoonlijk is. Denk aan de grote van je hand.
Maar ik denk dat dat voor een iedereen persoonlijk is. Denk aan de grote van je hand.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ben het helemaal met je eens, het werkt gewoon perfect.koentor schreef:ik zou niet zonder willen, ik heb redelijk grote handen en zonder de grip past ie niet fatsoenlijk in mn handen. hij gaat er inderdaad niet meer vanaf, ook niet op vakantie.
Ik heb ook van die grote kolenschoppen aan m'n armen hangen...

Dan is zo'n battery-pack echt een uitkomst..
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Even het topic een schopje geven....
Wordt deze battery-pack ook geleverd met extra accu's?? Ik zie namelijk in de omschrijving op diverse sites staan dat je de mogelijkheid hebt om met één of 2 EN-EL3e batterijen te fotograferen, maar er staat niet bij of deze meegeleverd worden.
Er zijn vast genoeg D-80-ers die me hierop een antwoord kunnen geven.

Wordt deze battery-pack ook geleverd met extra accu's?? Ik zie namelijk in de omschrijving op diverse sites staan dat je de mogelijkheid hebt om met één of 2 EN-EL3e batterijen te fotograferen, maar er staat niet bij of deze meegeleverd worden.
Er zijn vast genoeg D-80-ers die me hierop een antwoord kunnen geven.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb een aantsl maanden geleden de grip voor de D80 op Ebay via Hongkong gekoct incl. 2 batterijen (Phottix) en ik moet zeggen perfecte kwaliteit voor ongeveer €70,- incl. verzenden. Er is bijna geen verschil te zien met de originele van Nikon en de afwikkeling ging ook perfect.
Ik bestel nu regelmatig in Hongkong (lenzen) en dat bevalt mijn prima, vooral in mijn beurs.
Groeten,
Jeroen
Ik heb een aantsl maanden geleden de grip voor de D80 op Ebay via Hongkong gekoct incl. 2 batterijen (Phottix) en ik moet zeggen perfecte kwaliteit voor ongeveer €70,- incl. verzenden. Er is bijna geen verschil te zien met de originele van Nikon en de afwikkeling ging ook perfect.
Ik bestel nu regelmatig in Hongkong (lenzen) en dat bevalt mijn prima, vooral in mijn beurs.
Groeten,
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;