Pruimpit schreef:Alhoewel Nikon absoluut mijn merk is, kijk ik ook wel eens naar andere merken. Laatste tijd heef Pentax mijn interesse. Het lijkt me leuk eens een leuke manuele analoge Pentax SLR te kopen
Helaas ontdek ik dat op het net veel minder informatie over dit merk is te vinden. Ook niet een goed lopend forum. Hier zijn vast wel mensen met een Pentax verleden
Wie kan me wat meer vertellen over de Pentax P30 Waar staat de n en t voor die er soms achterstaan?
Is dit een soort Nikon F301 of zie ik dit verkeerd
Hoe duurzaam zijn de pentax-modellen uit de periode 1975-1985 tov Nikon in die tijd? Ik probeer eigenlijk een MX voor niet al te veel geld te bemachtigen
Ik heb in 1976 een
Asahi Pentax ES II gekocht. Dat was een weergaloze camera, volgens mij één van de eerste camera's die electronisch was gestuurd. Wel manual focus, handmatig transporteren. Ik heb er ongeveer 15 jaar plezier aan gehad. Toen raakte de electronica defect en het was kostbaar om dit te laten repareren.
Toen heb ik een [highlight=red]
Pentax P30[/highlight] gekocht. Wat een rampencamera, na 8 maanden wordtelen weer ingeruild. Daarna een
Canon EOS 650 gekocht. Weer een werledcamera.
Ik hoop niet dat ik door het noemen van andere merken camera's dan een Nikon naar een ander forum wordt verbannen . . .
Nu werk ik met een Nikon F100, ook een fantastische camera.