Zo, even de tijd om mijn vooral subjectieve mening over de inzendingen te geven. Leuk dat er zoveel leden iets insturen en er weer zoveel verschillende interpretaties van de lente zijn.
In eerste instantie had ik bij het thema niet een gevoel van yes, ik heb iets leuks in gedachten, totdat....
Richhanz: een mooie zonnige foto van een prachtig beest. Het standpunt vind ik net iets te laag. Iets hoger had ervoor gezorgd dat de bovenkant rustiger zou zijn en dat het gras op de voorgrond iets minder nadrukkelijk aanwezig is. Waarschijnlijk had je daar heel snel voor moeten zijn. De onscherpe voorzijde trekt mijn aandacht wat te veel.
Gerard de Zwaan: ook een lekker zonnig beeld met als bonus de aanvliegende bij of ander insect. Het naar alle kanten springende gras leidt mijn aandacht wat af en dat maakt het net wat minder voor mij.
Niels O: strakke foto met een fijne compositie waar ik wel naar blijf kijken. Niet zozeer typisch lente maar toch een mooi beeld.
Sandor Gora: de nieuwe modellen van Sandor doen het prima

Echt lentebeeld natuurlijk en mooi in beeld gebracht. Het enige minpuntje voor mij is de kleur; misschien niets aan te doen maar het komt wat vlak over.
Thor: het jonge paardenleven in de lente. Het standpunt is minder gelukkig gekozen vind ik; nu zijn er wat mij betreft wat teveel hekken en draden in beeld. Misschien had je met wat meer zoom de paarden iets meer kunnen isoleren.
Sled9e: heel mooi gemaakt deze foto. De pastelkleuren van de achtergrond komen prettig over en dan toch zo'n simpel lentepluisje scherp op de voorgrond. Is het een dubbelopname? Een van mijn favorieten.
Jaco1: deze vond ik gelijk al erg mooi. Het is een hele fijne sfeervolle foto. Fraai licht en ergens nog vaag de dauwdruppels te zien. Ook een van mijn favorieten
Reina B: de lentebloesem doet het altijd goed tegen een blauwe lucht. De uitsnede van de foto kan wat mij betreft wat beter door de linkerkant iets af te snijden. Jammer dat de bij niet scherp is, maar ik kan mij voorstellen dat dat heel moeilijk is om dat voor elkaar te krijgen.
rovinge: mooi moment daar in het water. De scherpte ligt net niet helemaal op de juiste plek. Dat is jamme,r anders een topper.
Jurgen v Hest: ontluikende bomen aan een sloot tussen de woningen. We leen mooi plekje om te wonen, maar de foto spreekt mij persoonlijk minder aan.
mozes: leuk bloesemtakje tegen de heldere blauwe lucht is wat mij betreft iets teveel tak. Als je hem vierkant maakt met alleen de bovenste helft, wordt hij voor mij veel beter.
Weimaraner: het koolzaad typeert voor mij de lente, maar mijn aandacht wordt naar het model getrokken. Qua foto vind ik hem mooi, qua lentefoto is het lastiger; het koolzaad wel, maar het model niet.
josti: ...totdat ik al die kinderen op een van de eerste mooie lentedagen los zag gaan op dit gigantische springkussen. 't Was een feest voor mij om hier een paar uurtjes los te gaan met de camera. Wachten op kinderen met de juiste kle(u)ren leverde dit vrolijke lentebeeld op.
Tony D: moeder met jonge zwanen is op en top lente. Je kunt dan niet echt lekker dichtbij komen en wat gras wegbuigen. Ik denk dat je dikke ruzie met mama zwaan zou krijgen. Qua compositie zou ik iets meer meer van de moeder hebben meegenomen.
a3aanw: bij deze foto vind ik de kleurstelling heel fijn. De scherpte van de bloemetjes is niet optimaal. Als je die net zo scherp als het blad had gehad, was het een topper geweest.
Peter: de ooievaar met jongen in het nest. Mooi dichtbij genomen. Het lijkt er alleen op dat ze je lens ook flink hebben ondergescheten

; ik zie veel vlekken in beeld.
Belinda: nog meer ooievaars, maar zo dicht aan de grond heb ik ze nog niet gezien. Rechts vind ik iets te leeg. Als je iets naar links had gedraaid met de camera was het een prettiger beeld geworden lijkt mij.
jur001: eenzaam lentebloemetje dat mij wel kan bekoren. De compositie oogt prettig en de foto straalt rust uit en daar houd ik wel van. Weer een favoriet voor mij.
Maribex: ook deze foto is lekker rustig en goed in beeld gebracht qua compositie. Gewoon mooi en ook een favoriet.
Jos van den Elshout: jonge vosjes in het bos. Mooi beeld dat mij wel aanspreekt. Toch is er iets met de foto wat ik niet zo goed kan benoemen. Misschien de onscherpe nadrukkelijk aanwezige voorgrond.
noortje53: een fraai juffertje en een leuk idee om een kader in dezelfde kleur te maken. Maar voor mij net iets te. Als ik het kader wegkadreer, vind ik hem nog mooier.
Goed, samenvattend kan ik zeggen dat de oogst deze maand groot is en er veel heerlijke lentefoto's bij zitten. Favorieten bij mij zijn dus Sled9e, Jaco1, jur001 en Maribex. Het ligt dicht bij elkaar voor mij. Uiteindelijk kies ik voor Jaco1.