Verzamel Nikon D3 gebruikers, laat eens zien wat er kan!

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za dec 01 2007 8:14 am

Ik ga met Marco Handgraaf vandaag naar Keulen, en ben gewapend met een CF-kaartje ook nog even van plan om wat plaatjes te schieten met de D-3 (is beloofd dat dit kan :mrgreen: ) Dus misschien heb ik ook nog wat te posten..

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Vledder

Bericht door Vledder » za dec 01 2007 8:49 am

Ik heb gisteren mijn D3 mogen ophalen bij Foto Konijnenberg. Ik hoorde dat de eerste levering aan Nikon Nederland uit slechts 14 d3's bestaat, waarvan Konijnenberg er 5 heeft gekregen.

Ik ga het weekend lekker spelen met m'n nieuwe speeltje en zal daarna proberen wat foto's te plaatsen.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » za dec 01 2007 9:54 am

Hebben ze je bij konijn ook verteld dat er mensen kwamen opdagen die een D3 hadden besteld waarvoor er niet eentje beschikbaar was omdat ze verder op de wachtlijst stonden? Dat dit nogal wat onbegrip opleverde van de desbetreffende klanten? Oei oei...
Ik ben hier incognito...

Vledder

Bericht door Vledder » za dec 01 2007 10:08 am

Leeuwarden schreef:Hebben ze je bij konijn ook verteld dat er mensen kwamen opdagen die een D3 hadden besteld waarvoor er niet eentje beschikbaar was omdat ze verder op de wachtlijst stonden? Dat dit nogal wat onbegrip opleverde van de desbetreffende klanten? Oei oei...
Nee, niets over gehoord. Maar toen ik destijds bestelde werd mij al duidelijk gezegd dat ik gebeld zou worden als er uitgeleverd ging worden. Deze week heb ik zelf ook nog even 2 x gebeld en vervolgens werd ik dus vrijdagmorgen gebeld dat ik mijn bestelling kon ophalen.

Het is toch ook wel een klein beetje bekend dat de levering van dit soort modellen bij lancering mondjesmaat verloopt. Daarom begrijp ik ook niet dat mensen hun frustraties botvieren op de winkel. Zeker als word aangegeven dat zij jou bellen als jouw bestelling binnen is...

In ieder geval ben ik er zo blij mee als een kind. :D

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za dec 01 2007 10:10 am

Kan ik mij voorstellen!
Ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za dec 01 2007 10:14 am

D-80's schreef:Ik ga met Marco Handgraaf vandaag naar Keulen, en ben gewapend met een CF-kaartje ook nog even van plan om wat plaatjes te schieten met de D-3 (is beloofd dat dit kan :mrgreen: ) Dus misschien heb ik ook nog wat te posten..Groetjes Eelco
Gaan jullie een D3 in Keulen scoren? Of wordt het een D300?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za dec 01 2007 10:21 pm

GdP schreef:Dat is mooi gelukt Michael!
Dank je Gerrit, Ik hoefde alleen maar af te drukken in dit geval :)
George Fennes schreef:Als ik dit zo zie, dan gaat het bij mij wel kriebelen hoor en is mijn D80 maar een armzalig stukje speelgoed
Ach George, het is nog steeds de fotograaf die het moet doen hoor, Je kunt het ook zo stellen dat ik wel een erg slechte fotograaf moet zijn dat ik een D3 nodig hebt. Ergo, jij bent zo goed dat je met een D80 afkan :)

Hier nog eentje van vanmiddag laat. Er was geen ruimte overdag om foto's te maken met wat lagere ISO's helaas.

Dit is een ISO 3200 opname van mijn zoontje Mika.

85 1.4 op F1.8, 1/160e, Iso 3200, beetje ruis eruit gehaald en wat verscherpt.

Afbeelding

Klik hier voor een grote versie.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

bedankt

Bericht door George Fennes » za dec 01 2007 10:27 pm

Bedankt a90 voor het steuntje in de rug:

Code: Selecteer alles

Ach George, het is nog steeds de fotograaf die het moet doen hoor, Je kunt het ook zo stellen dat ik wel een erg slechte fotograaf moet zijn dat ik een D3 nodig hebt. Ergo, jij bent zo goed dat je met een D80 afkan  
Ik ben echt nog wel tevreden met mijn D80 zeker als ik deze met mijn vorige camera gaat vergelijken.
Maar dat is de comercie, heb je net het een, dan komt het ander gelijk om de hoek kijken.
Maar een D3 is een mooie camera en ik denk eerlijk gezegd dat die nu nog even beter tot zijn recht komt bij jou dan bij mij en dan doel ik niet op het bovenaangehaalde :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » za dec 01 2007 10:39 pm

Ik moet er nog even mee aan het werk, maar in Keulen stond het nieuwe Tele-arsenaal ook opgesteld allemaal met VR..... :shock: :shock: fantastisch.. Beetje met iso's gespeeld en nog even een portretje op 25.600 iso gemaakt... resultaat binnenkort..

Groetjes Eelco

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » zo dec 02 2007 12:06 am

Afbeelding
[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[
beide d3 bovenste iso 3200 onderste iso 200
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » zo dec 02 2007 12:10 am

sorry, foto's zijn te klein... op schermgrootte zijn ze werkelijk geweldig...ooit hoop ik een d3 te bezitten..zucht..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » zo dec 02 2007 12:17 am

En zijn ook niet echt nieuw.
Die staan er al een tijdje.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo dec 02 2007 3:12 am

Michael, kun je ook een onbewerkt exemplaar posten, of NEF voor downen beschikbaar maken?
Ik ben wel benieuwd hoe het er dan uit ziet. Met ruisbewerking zie je niet echt de kwaliteit van een camera.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » zo dec 02 2007 11:44 am

Zo, even de plaatjes van gisteren door het Capture sopje heengehaald...
En wat valt me op.... Bewerken van de foto's is een aardig klus voor onze computer (Nefjes van 18,8MB :shock: ) Maar verder ben ik heel tevreden met het gisteren behaalde test resultaat..

Afbeelding

En deze plaat vond ik dus wel bijzonder gezien de bestaande licht situatie die daar was..
Afbeelding
Dus met de 600mmVR gemaakt :mrgreen:

Als je al eens wat over die 25.600iso hebt gelezen, dan wil je dit zeker ook even uitproberen....
Afbeelding

en nog een sepia portretje....
Afbeelding

En nog even een bekend forumlid vastgelegd..

Afbeelding

Kortom ik heb daar een leuk speelkwartiertje gehad daar op dat podiumpje

Groetjes Eelco

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » zo dec 02 2007 11:47 am

Eelco

dat is toch !%@#!#!& niet slecht hoor op 25.600 iso.....
heb je nog wat aan die foto gedaan verder ??
tx for posting...

groeten : Arend

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”