Azewijnse Broek

Plaats reactie
Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Azewijnse Broek

Bericht door Frankie » zo aug 07 2016 9:48 pm

Het Azewijnse Broek is een gebied in de Achterhoek waar zand, klei en grind gewonnen wordt en tegelijkertijd een prachtig nat natuurgebied ontstaat. Het gebied wordt tot 2022 nog uitgebreid waarbij een steeds aantrekkelijker gebied ontstaat voor planten, dieren en mensen. Uiteindelijk zal slechts de helft van de oppervlakte met het gebied diep open water worden. De andere helft zal bestaan uit grasland, bosschages, ondiep water, brede, natte natuuroevers.
Met name het enorme aantal kaardebollen vormden een dankbaar onderwerp voor de 24 en 58.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***

Re: Azewijnse Broek

Bericht door josti » zo aug 07 2016 10:02 pm

Mooie serie weer hoor: vooral 7, 9 en 10 vind ik erg fraai. Heerlijke zachte kleuren in een mooie onscherpte.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

Nikkormaat
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Nikkormaat » ma aug 08 2016 6:27 pm

Jammer dat het zo ver weg is. Met al die kaardenbollen zul je ook veel van die kleurrijke putters / distelvinkjes kunnen zien.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Martin » ma aug 08 2016 7:44 pm

Azewijnse Broek - Haarlem 1uur 30 min. (google maps)
Ons landje is kleiner dan soms gedacht wordt!

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » di aug 09 2016 8:25 am

Ik had bij 2 een iets andere crop toegepast en bij 4 stoort de onscherpe bol op de voorgrond mij een beetje.

Verder weer de bekende Frankie kwaliteit. Erg rustgevende platen met een strakke afwerking en zachte kleuren en contrasten.

Jammer van dat matige objectief dat je gebruikt hebt :wink:
Fin.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di aug 09 2016 8:48 am

Ik ben het eens met VIncent wat betreft nummer 4. Nummer 10 wringt ook wat op dit punt. Verder inderdaad weer lekker eigenwijze foto's met voor mij nummer 1 en 2 de meest geslaagde van deze goede serie.

Flandria

Bericht door Flandria » di aug 09 2016 12:07 pm

Prachtige serie. Ga mee met het commentaar mbt #4 en #10.
Uitschieter is voor mij #1
#3 vind ik de onscherpte zeer onrustig en daardoor niet mooi uitpakken.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » di aug 09 2016 9:07 pm

He, dank voor jullie reacties. Gaaf ook de inhoudelijke feedback naast het aangeven van favorieten, wordt zeer gewaardeerd! Daarom een wat uitgebreidere reactie. Een andere compositie op 2 kan ik me zeker wel wat bij voorstellen. Ik heb bewust voor deze gekozen (met wat meer ruimte op rechts) om het achtergrondgevoel mee te nemen (schaduwblauw rechts, groen zonlicht links).
Eens met de onrustige scherpte op 3. Ik twijfelde om deze te plaatsen om die reden, maar geniet aan de andere kant ook weer van het verschil in onscherpte op de verschillende dieptes. Van het waterverfeffect op de voorgrond dat langzaam interfereert met scherpe en onscherpe delen daarachter en dan de wegsmeltende geschilderde onscherpte nog verder weg. Verre van perfect, maar wat mij betreft intrigerend als onscherpteliefhebber.
Helemaal eens ook met de irritante kaardebol op de voorgrond op 4. Als in een muzieknummer waar een vals jengelend achtergrondkoortje net teveel op de voorgrond treedt door slechte productie en (maar) je met moeite (toch) de prachtige stem van de leadzangeres hoort ;-)
De wat wringende voorgrondonscherpte op 10 was me nog niet zo opgevallen. Nu wel, bedankt hoor :evil: :wink: (hier had ik de Sigma 50 Art moeten meenemen) :D
Putters en distelvinkjes heb ik niet gezien Nikkormaat, wel veel mooie zwanen.

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”