Verzamel Nikon D3 gebruikers, laat eens zien wat er kan!

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo dec 02 2007 11:48 am

Die 25600 ISO is beslist erg netjes gezien de hooooooooge ISO!
Ik ben hier incognito...

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo dec 02 2007 11:58 am

@Eelco
Als je al eens wat over die 25.600iso hebt gelezen, dan wil je dit zeker ook even uitproberen....

Dat is wat mij betreft een ongelofelijk goed resultaat! Maar liefst 5 stops meer dan ISO 800 waar ik eigenlijk niet bovenuit ga met mijn D200
Veelbelovend.

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » zo dec 02 2007 12:40 pm

Best leuk al die hoge iso-opnamen,maar er zit niet een scherpe plaat tussen. :shock:
Op heel het internet vind je niet een foto gemaakt door de D3 waarvan je kunt zeggen dat het een scherpe foto is. :cry:
En een FF moet je toch ook kunnen beoordelen met lage isowaarden.
boekie

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo dec 02 2007 1:10 pm

smaus schreef:Eelco

dat is toch !%@#!#!& niet slecht hoor op 25.600 iso.....
heb je nog wat aan die foto gedaan verder ??
tx for posting...

groeten : Arend
Nou alleen een beetje gecropt, en omgezet naar jpeg.. :shock: :shock: :shock:

@Edwin: Het zijn testplaten ben zelf net een beetje gewend aan m'n D-80
tsja, en als je dan wat zwaar geschut in stelling kan brengen... Dan laat ik het ook zien als het misschien niet helemaal lukt...

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo dec 02 2007 1:17 pm

Edwin schreef:Best leuk al die hoge iso-opnamen,maar er zit niet een scherpe plaat tussen. :shock:
Op heel het internet vind je niet een foto gemaakt door de D3 waarvan je kunt zeggen dat het een scherpe foto is. :cry:
En een FF moet je toch ook kunnen beoordelen met lage isowaarden.
Mee eens. Eén uitzondering: de juffrouw op 25.600ISO met de hand voor de mond. Die is scherp. De rest is onscherp of scherp op het verkeerde punt...

Maar die juffrouw met hand is gelijk wel een aardige indruk wat een verkleind (!) plaatje uit een D3 op hoge ISO kan presteren.
Ik ben hier incognito...

Vledder

Bericht door Vledder » zo dec 02 2007 1:25 pm

Edwin schreef:Best leuk al die hoge iso-opnamen,maar er zit niet een scherpe plaat tussen. :shock:
Dat ligt aan de fotografen.

Natuurlijk produceert de D3 scherpe platen. Ik heb mijn D3 gisteren al kortstondig getest en ga zo weer e.e.a. testen en ik was erg tevreden over o.a. de scherpte, in mijn geval met een AF-S 28-70 f/2.8. Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om e.e.a. op internet te plaatsen.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo dec 02 2007 10:10 pm

Wat mij telkens opvalt aan de foto's van de D3 is de schijnbare moeiteloze overgang tussen licht en donker. (dynamisch bereik) dit is echt vele malen groter dan de D2x. Als ik voorheen van binnen naar buiten een foto maakte dan was of de kamer zwart en buiten goed belicht, of de kamer zichtbaar maar buiten overbelicht.

De D3 lijkt de verschillen tussen de lichtsterkte goed aan te kunnen. Vrijwel iedere foto die ik in huis neem met een raam erin kun je duidelijk naar buiten kijken en zie je geen overbelichte stukken.

Dit is een plaatje van mijn (rommelige) keukentje als voorbeeld. in capture alleen iets rechtgezet (is overigens met de 14-24 gemaakt op 14mm, ISO 3200, F6.3, 1/160e)

Afbeelding
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo dec 02 2007 10:14 pm

Indrukwekkend :!: :!: :!: :!:
Dat heb ik met de D300 nog niet uitgeprobeerd, is iets voor morgen.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo dec 02 2007 10:35 pm

a90 schreef:Wat mij telkens opvalt aan de foto's van de D3 is de schijnbare moeiteloze overgang tussen licht en donker. (dynamisch bereik) dit is echt vele malen groter dan de D2x. Als ik voorheen van binnen naar buiten een foto maakte dan was of de kamer zwart en buiten goed belicht, of de kamer zichtbaar maar buiten overbelicht.

De D3 lijkt de verschillen tussen de lichtsterkte goed aan te kunnen. Vrijwel iedere foto die ik in huis neem met een raam erin kun je duidelijk naar buiten kijken en zie je geen overbelichte stukken.

Dit is een plaatje van mijn (rommelige) keukentje als voorbeeld. in capture alleen iets rechtgezet (is overigens met de 14-24 gemaakt op 14mm, ISO 3200, F6.3, 1/160e)

Afbeelding
Zo, dat is nog eens een plaat! Goedenavond! :shock: :shock: :shock:

Groet, Cees :shock:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GdP

Bericht door GdP » zo dec 02 2007 10:46 pm

a90 schreef:Wat mij telkens opvalt aan de foto's van de D3 is de schijnbare moeiteloze overgang tussen licht en donker. (dynamisch bereik) dit is echt vele malen groter dan de D2x. Als ik voorheen van binnen naar buiten een foto maakte dan was of de kamer zwart en buiten goed belicht, of de kamer zichtbaar maar buiten overbelicht.

Dat belooft wat! :lol:

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo dec 02 2007 10:54 pm

Heel fraai!
Dat wordt sparen.... voor een D3

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 02 2007 11:07 pm

Idd, dit zijn de test platen die we willen zien.
14bit moet gewoon meer dynamisch bereik opleveren.
Goed voorbeeld, a90, waarvoor dank.

Ben ook wel benieuwd wat de D3 met hevig tegenlicht doet en/of zijlicht/overstralen.
Ben benieuwd wat het moment is wanneer de sensor over zijn nek gaat.

Misschien eens een plaatje met veel glas/spiegel werk+overbelicht tegenlicht?
Ben heel benieuwd.....
Laatst gewijzigd door mikemix op ma dec 03 2007 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 03 2007 1:32 am

Nikon Gino schreef:Indrukwekkend :!: :!: :!: :!:
Zeker indrukwekkend!
Nikon Gino schreef:Dat heb ik met de D300 nog niet uitgeprobeerd, is iets voor morgen.
Dat zal je niet lukken; het wordt niet mogelijk morgen overbelichte ramen te krijgen... heb je de weersverwachting gezien? ;-)

Vraagje nog A90... Was deze foto in RAW geschoten, of komt de camera hier zo mee in JPG?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma dec 03 2007 6:51 am

PatrickP schreef:Dat zal je niet lukken; het wordt niet mogelijk morgen overbelichte ramen te krijgen... heb je de weersverwachting gezien? ;-)
Goed punt :idea: :wink:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma dec 03 2007 9:04 am

Foto is genomen in de 14 bits modus, alle foto's die ik maak zijn in RAW en JPG. Voor bewerken gebruik ik altijd de RAW files. Alle grappen staan verder uit (dlightning ed.)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”