Het wordt tijd voor een kacheltje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma dec 03 2007 2:24 am

Hier nog een van hun samen, op hun verzoek in een ander kleurtje :)
En ook....andere kant van mijn dochter :wink:

Afbeelding

Vind hier zelf haar linkerhand nog wat te licht, daar wil ik nog even verder aan knutselen. :roll:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 03 2007 2:37 am

Ik vind deze persoonlijk een stuk minder. De andere foto's hebben iets "studioachtigs", deze is wat "gewoontjes" Mooi scherp natuurlijk, maar gewoontjes.

En waarom deze kleur? Lijkt mij, het origineel niet kennende, niet echt te passen of in ieder geval niets toe te voegen. Gewoon zwart-wit wellicht beter?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma dec 03 2007 2:48 am

Kleur is idd op verzoek (een keer wat anders dan zwart-wit of kleur) en foto is aan het begin van de fotosessie genomen. Later kwamen zowel fotograaf als modellen op gang :) De eerste foto's zijn later genomen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

mikemix

Bericht door mikemix » ma dec 03 2007 8:27 am

Eun, Gerrit. Graag even terugkomen op wat hierboven is beschreven....

GdP

Bericht door GdP » ma dec 03 2007 8:34 am

Ik vind gewoon de ‘hoek’ van waaruit ze gefotografeerd is niet geweldig. Het geeft een effect waardoor het lijkt dat de foto van te dichtbij is gemaakt.

Gelet op de ongenuanceerde opmerkingen als reactie mijn opmerking zie ik af van verdere discussie.

mikemix

Bericht door mikemix » ma dec 03 2007 8:35 am

....
Laatst gewijzigd door mikemix op ma dec 03 2007 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Franklin » ma dec 03 2007 8:58 am

Hoi Riemke,
Ik ben van mening dat dit een stel zèèr mooie foto's zijn met een heel professionele uitstraling. Kleuren komen heel warm en natuurlijk over.
En inderdaad: Foto 3 vind ik wel zeer mooi.
Dank dat je deze met ons wilde delen! Graag meer.
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma dec 03 2007 9:28 am

Ziet er top uit Riemke en als je niet had gezegd dat dit jouw dochter was, hadden wij dat er wel uitgehaald :lol: . Ze heeft veel van jou weg, mooie vrouw :oops: .
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Lothian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Lothian » ma dec 03 2007 9:40 am

Ik vind foto 3 de meest geslaagde. Over 'te dichtbij' of 'vertekening' kan ik niets zinnigs zeggen, heb ik geen verstand van.
De foto heeft een mooie, 'cleane' sfeer.M.a.w, het is een keurig portret, niet mijn 'ding' maar wel mooi.Warme tinten trouwens.
(Leuk he, die bontjes)
Afbeelding

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma dec 03 2007 11:12 am

Mooi hoor, ik vindt de sepia wel geslaagd. Studio inderdaad, moet ik ook nog eens aan verder gaan bouwen.. maar ja ik heb nu al veel te weinig ruimte...
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

roeree

Bericht door roeree » ma dec 03 2007 11:26 am

GdP schreef:Ik vind gewoon de ‘hoek’ van waaruit ze gefotografeerd is niet geweldig. Het geeft een effect waardoor het lijkt dat de foto van te dichtbij is gemaakt.

Gelet op de ongenuanceerde opmerkingen als reactie mijn opmerking zie ik af van verdere discussie.
Hallo allemaal,

Ik wil me niet te veel in de discussie mengen maar ik vind het wel jammer Gerrit geen verdere uitleg wil geven als de vage opmerking dat hij de hoek niet geweldig vindt terwijl hij eerst zegt dat het zo veel beter kan, ligt dat alleen aan de hoek dan?

Dat Gerrit vindt dat er ongenuanceerd op hem is gereageerd snap ik al helemaal niet want volgens mij is het een nette en schone discussie over verschillende meningen.

Jammer Gerrit, je bent iemand die heel actief is op dit forum en dat waardeer ik ten zeerste.

Groeten Raymond

wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wim hazenhoek » ma dec 03 2007 11:59 am

mooie foto,s riemke
nr 3,,mooie compositie 8) 8) 8)
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » ma dec 03 2007 12:13 pm

Mooie serie, hoewel ik de foto's zelfs graag iets krachtiger zou zien (helderheid). Mooie verhouding hoofdverlichting en aanvullend licht. Laatste foto (toning) hoeft van mij niet.

Gerrit heeft wel degelijk een punt (heb nooit foto's gezien).
Geen enkel gezicht is volkomen symetrisch. Door frontaal een foto van een gezicht te maken kan je eenvoudig zien wat iemand zijn/ haar beste kant is om te fotograferen. Deel het gelaat verticaal in tweeën en spiegel deze kant horizontaal. Je krijgt dan een gelaat wat opgebouwd is uit twee zelfde helften. De foto die het dichtst bij de werkelijkheid komt of het prettigst oogt is 'de beste kant'.

Voorbeeld:
Afbeelding

(inmiddels is de draad een andere kant uitgegaan; ik typ niet zo snel).
Laatst gewijzigd door ArjanL op ma dec 03 2007 12:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

roeree

Bericht door roeree » ma dec 03 2007 12:17 pm

ArjanL schreef:Mooie serie, hoewel ik de foto's zelfs graag iets krachtiger zou zien (helderheid). Mooie verhouding hoofdverlichting en aanvullend licht. Laatste foto (toning) hoeft van mij niet.

Gerrit heeft wel degelijk een punt (heb nooit foto's gezien).
Geen enkel gezicht is volkomen symetrisch. Door frontaal een foto van een gezicht te maken kan je een voudig zien wat iemand zijn/ haar beste kant is om te fotograferen. Deel het gelaat verticaal in tweeën en spiegel deze kant horizontaal. Je krijgt dan een gelaat wat opgebouwd is uit twee zelfde helften. De foto die het dichtst bij de werkelijkheid komt of het prettigst oogt is 'de beste kant'.

Voorbeeld:
Afbeelding

Niet gelijk oordelen dus, voordat uitleg volgt.
Dat Gerrit gelijk heeft dat je uit meerde hoeken opnames kan maken bestrijd ik niet, maar wie zegt dat Riemke dat niet gedaan heeft? Dus over snel oordelen gesproken.

Daarbij komt dat Gerrit aangeeft dat hij niet meer reageert dus dan kan je lang op uitleg wachten of begrijp ik je verkeerd?

Bedankt voor je uitleg met dat spiegelen.. interessante materie !

Groeten Raymond

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » ma dec 03 2007 12:22 pm

GdP schreef:
Riemke schreef:Normaal gesproken sta ik redelijk dichtbij ....
Het bleek gewoon dat een ieder altijd een zgn. mooiste kant heeft. En van daar uit begon ik dan met mijn portret series....
Raymond,
Hier doelde ik op en niet over meerdere opnamehoeken. En dat eerste werd snel bekritiseerd.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”