Waar het me meer om gaat zijn de momenten dat je voldoende licht hebt dus geen problemen hebt met sluitertijd of iso en dat je dus volledig vrij bent met je diafragma zal ik maar zeggen. Je wilt een foto maken van een uitgestrekt landschap om maar wat te noemen, hoe weet je op zo'n moment wat het beste diafragma is? Of te wel, in hoeverre heeft de grote van het diafragma dan invloed om de scherpte in dat uitgestrekte landschap?
Ik fotograaf 99% van de tijd in de diafragmavoorkeuze stand en het lukt me goed om de scherptediepte te krijgen zoals ik dat wil (binnen de mogelijkheden die ik op dat moment heb natuurlijk) het gaat me dus puur om die momenten dat je zoveel ruimte hebt dat in prencipe een stop meer of minder weinig uit maak (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel

Als ik mijn vraag zo terug lees is het misschien best een onzinnige vraag omdat ik er opzich niet echt problemen mee heb maar soms dan schiet je een vraag te binnen en die blijft je dan bezig houden zal ik maar zeggen.