18-200 II VR
- Bea
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
18-200 II VR
Ik heb deze lens nu een paar weken. Zeer tevreden mee maar ik heb wel een vraag. Toen ik hem net had zag je soms in het midden van de zoeker een vierkantje waarin het beeld een beetje trilde. Ik heb ook gelezen dat je moet wachten tot dit stilstaat en dat je dan de foto kan nemen. Ik zie dit echter nu niet meer. Is de lens nu kapot of ligt dit aan een instelling ?
Ook op dit forum heb ik hier over gelezen maar kan het niet meet terug vinden.
Kan iemand mij uitleg geven ?
Ook op dit forum heb ik hier over gelezen maar kan het niet meet terug vinden.
Kan iemand mij uitleg geven ?
- Bea
- Forumlid
Zal proberen iets duidelijker te vertellen wat ik precies bedoel. Je ziet in het midden van het beeld een soort vierkant van een gedeelte van het beeld wat apart van de rest van het beeld scherp gestelt wordt. Dit gedeelte beweegt tot de VR werkt. Er zit geen rand omheen ofzo het is alleen een stukje van het beeld dat anders is dan de rest. Het lijkt alsof je door ander glas kijkt.
Jee, moeilijk om precies uit te leggen maar misschien dat iemand van jullie denkt; dat heb ik ook.
Jee, moeilijk om precies uit te leggen maar misschien dat iemand van jullie denkt; dat heb ik ook.
ideetje
Ga er gewoon even mee naar je fotozaak waar je hem gekocht hebt (lens ) en neem je body mee wellicht hoort het zo en anders heb je er waarschijnlijk nog garantie op en beter te vroeg dan te lang wachten want dat kan doekoe schelen en doekoe heb je liever te veel dan te weinig (doekoe = geld 

- Bea
- Forumlid
Dacht opeens dat ik dit ook eens heb gehad bij mijn canon (sorry) powershot. Daar ben ik eens mee gaan puzzelen en ontdekte dat als ik hem op MF zet en in het menu "MF zoom punt" aan zet dat ik dan ook zo'n beeld in beeld krijg. Dus daarna met mijn nikon gaan spelen maar wat ik ook probeer het komt niet terug. Het moet dus inderdaad iets met de instellingen zijn zoals Patrick al melde. Maar wat ?
Eis:
1) VR of OS
2) Geen statief op vakantie
3) Allrounder (vakantie, trip, kleine tas >geen gesjouw met objectieven)
Welk van de 2 is goed, of is er een 3e optie?
1) Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6 G DX VR IF ED - € 600,-
2) Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 OS DC - € 498,-
Iemand ervaring met de Sigma Super Zoomlens?
Nikor had ik mee geschoten en is een prima objectief voor vakantiedagen waar je niet al te veel lenzen wil meenemen.
1) VR of OS
Nikor had ik mee geschoten en is een prima objectief voor vakantiedagen waar je niet al te veel lenzen wil meenemen.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kenji schreef:Eis:
1) VR of OS
Ik vind dat eigenlijk nauwelijks een serieuze vraag

Veel succes met de Nikon 18-200! Kun je in de praktijk prima mee werken. Groot bereik, zonder statief inderdaad, je kunt je er mee in de stad vertonen zonder ongewenste aandacht te trekken en je hoeft ook geen kilo's mee te zeulen

De beste lens is de lens die je het meest gebruikt en ik gebruik deze toch het meest!