Spiegeling in het water

Plaats reactie
Janvis
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Spiegeling in het water

Bericht door Janvis » wo okt 26 2016 11:05 am

Deze foto's heb ik een poosje geleden gemaakt bij de Baggelhuizerplas in Assen, wat me het meeste aantrok tot het maken van deze foto was de weerspiegeling van de achtergrond in het water.

Afbeelding

Afbeelding
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)

gerardschouw
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Spiegeling in het water

Bericht door gerardschouw » di nov 01 2016 7:28 pm

Vooral de 2de foto is erg mooi vind ik persoonlijk.

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » di nov 01 2016 8:12 pm

Dit is wel héél klassiek. Ik zie niet wat er speciaal aan is. Ook de hoogspanningsdraden geven geen extra dimensie aan het beeld.
In zo'n klassieke benadering zou er iets bijzonders in het beeld moeten zijn m,.i. Vogels, bootje, verschil spiegeling / beeld, Ik weet het niet . Ik bedoel dit opbouwend.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Janvis
Forumlid
Forumlid

Bericht door Janvis » di nov 01 2016 8:50 pm

Toen ik begon met lezen was mn trots even heel snel verdwenen Henk :( Ik ben een beginnend hobby fotograaf en was best trots op deze foto, ik vond de spiegeling in het water erg mooi en bij de tweede vond ik juist die hoogspanningskabels iets speciaals hebben in de foto... Gelukkig eindig je met de woorden "Ik bedoel dit opbouwend" en ben er ook van overtuigd dat het zo bedoeld is maar je hebt me wel heel hard met de voeten op de grond gezet :(

Overigens begrijp ik je tip wel dat een bootje, eend of visser langs de kant de foto wat sterker hadden gemaakt omdat zoiets natuurlijk een wat sterker onderwerp in de foto neer zet dus ik ben het niet geheel met je oneens maar je verwoord het wel een beetje rauw als ik eerlijk ben :oops:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

robasc
Forumlid
Forumlid

Bericht door robasc » di nov 01 2016 9:46 pm

Neem eens een kijkje bij bv bas meelker en sander poppe wellicht kan je er wat mee
mvgr Rob

RichardBremer
Forumlid
Forumlid

Bericht door RichardBremer » wo nov 02 2016 9:16 am

Ik vind de hoogspanningskabels eigenlijk wel wat toevoegen hier. Een soort van mens vs natuur contrast. Geen idee of je em zo bedoeld hebt, maar zo zie ik em dan. En in dat opzicht prima gelukt :)
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door henkk » wo nov 02 2016 9:33 am

Janvis schreef:s ik ben het niet geheel met je oneens maar je verwoord het wel een beetje rauw als ik eerlijk ben :oops:
Zoals ik schreef, was het opbouwend bedoeld. Ik bedoelde het eerlijk maar ik begrijp ook hoe het overkomt.
Groet, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Janvis
Forumlid
Forumlid

Bericht door Janvis » wo nov 02 2016 1:07 pm

gerardschouw schreef:Vooral de 2de foto is erg mooi vind ik persoonlijk.
Dank je wel voor je compliment
RichardBremer schreef:Ik vind de hoogspanningskabels eigenlijk wel wat toevoegen hier. Een soort van mens vs natuur contrast. Geen idee of je em zo bedoeld hebt, maar zo zie ik em dan. En in dat opzicht prima gelukt :)
Dank je wel voor je compliment

De eerste foto was opzich niet zo super speciaal maar had niet niet eerder met de weerspiegeling in het water gewerkt (foto is alweer van een poosje geleden) en was daarom best trots op die foto, ondanks dat er niet echt iets bijzonders in beeld was. Bij de tweede foto vond ik juist die hoogspanningsmast die achter de bomen omhoog kwam i.c.m. met de kabels die over het water hingen iets speciaals hebben, ook de grillige wolken partij vond ik erg gaaf in die foto en ben dus van deze twee foto's ook het meest trots op de tweede. Een foto is toch uiteindelijk ook iets persoonlijks toch? Voor de één is een bepaald onderwerp niets zeggend terwijl de ander er naar kijkt en het wel bijzonder vindt. Daarom had ik ook een beetje moeite met de manier waarop Henk omschreef dat het een soort van feit was dat de hoogspanningskabels geen enkele toegevoegde waarde hadden terwijl ik juist vind dat het wel wat extra's toevoegt aan de foto. Maar goed, zoals gezegd ben ik het wel met hem eens dat een porsoon, bootje, dier of iets dergelijk de foto wellicht sterker hadden gemaakt dus ben achteraf wel blij met zijn reactie hoor ;-)
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » wo nov 02 2016 1:45 pm

Maakt niet uit hoe geweldig een foto ook is, er is altijd wel iemand die het helemaal niks vindt :D

Uiteindelijk is fotografie een vorm van zelfexpressie en is het vooral belangrijk of commentaar resoneert met iets wat je zelf ook vindt maar nog niet wist. Zodat je een volgende foto als een betere fotograaf kunt maken.

Wat voor mij altijd een groot verschil maakt is dat ik voordat ik de foto maak duidelijk heb wat ik nou precies wil vastleggen, wat het onderwerp is en waarom ik het wil laten zien. Dat helpt bij het maken van de compositie, de camerainstellingen en bij het nabewerken. Anders worden het snel nietszeggende foto's.

Janvis
Forumlid
Forumlid

Bericht door Janvis » za nov 05 2016 7:55 pm

ATOR schreef: Uiteindelijk is fotografie een vorm van zelfexpressie en is het vooral belangrijk of commentaar resoneert met iets wat je zelf ook vindt maar nog niet wist. Zodat je een volgende foto als een betere fotograaf kunt maken.
Bedankt voor je reactie :thumbup:

Ik ga de volgende keer bij een dergelijke foto wel eens proberen om een leuk extra element in beeld te nemen. Ik denk namelijk dat iets leuks in het water of langs de waterkant wel leuk waren geweest. Maar dan moet er natuurlijk wel iets dergelijks voorhanden wezen :D
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”