Taj Mahal

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Lothian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Lothian » vr dec 07 2007 8:35 pm

Die eerste foto vind ik erg mooi. Leuk om te zien, is voor ons toch al weer 16 jaar geleden dat we daar zijn geweest.
Afbeelding

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr dec 07 2007 8:43 pm

WAUW! India en Nepal staan ook nog op mijn lijstje! Ik ben erg gecharmeerd van die 'mistige' Taj Mahal. Nog een en ander aan bewerkt, ook al ga je pas met kerst aan de slag? Sommigen lijken zo 'onnatuurlijk' (bedoel ik goed)...

Wouter

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr dec 07 2007 8:56 pm

Paparazzi,

heb met open mond deze foto's bekeken. Nummers 2 en 5 vind ik echt wonderschoon....

Ik vind deze serie echt mooier als die van de olifanten......

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

k.hendrik

Bericht door k.hendrik » vr dec 07 2007 9:12 pm

bij 2: dat komt me bekend voor ! op google 539.000 hits vanaf zo'n beetje hetzelfde standpunt :D.
je gaf het zelf ook al een beetje toe "De rest van de foto's kan door (vrijwel) iedereen gemaakt worden (met behulp van wat fotoshop)"
verder mooie foto's
vrgr

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr dec 07 2007 10:02 pm

Ga een beetje met Skippy mee, denk dat ze 'ongepimpt' mischien wel mooier zijn als...
Maar goed dat moet jij weten wat je er mee doet.

Echter het zijn mooie foto's vooral 2. Ik denk dat je er nog veel meer mooie hebt (en niet alleen maar de meer toeristische kant)... ;-)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Polling

Bericht door Polling » vr dec 07 2007 10:27 pm

Foto 3 vind ik schitterend! Je kan wel zeggen dat iedereen dat kan, maar dat geloof ik niet...
Foto 1 is ook fantastisch, maar inderdaad meer mazzel ook.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr dec 07 2007 10:39 pm

Tsja,
Het is denk ik een herhaling, maar ik geloof dat ook aan deze foto's flink gesleuteld is. De foto's "kloppen" niet.

Wellicht zou je eens kunnen nadenken over het maken van een foto zonder er vooraf een PS bewerking bij te denken.

Ze worden voorspelbaar.
Ik zou wel eens een (serie) foto van je willen zien die je niet bewerkt hebt. 0,0 bewerking dus.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr dec 07 2007 11:06 pm

Ongeshopt vind ik de meesten saai (en vooral: ze zijn dan gewoon onverkoopbaar, want dat scoort niet)

Foto 1 (met de mensen) is het meest natuurgetrouw. 'k Heb enkel het oranje van de lucht ietsje meer aangezet, maar de mist (lees: smog) is echt en de mensen zijn ook zo kleurrijk als ze er uit zien

iJoost

Bericht door iJoost » vr dec 07 2007 11:15 pm

Die eerste is groots. De rest had ik al gezien, als je begrijpt wat ik bedoel. ;-)

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » vr dec 07 2007 11:23 pm

Ik weet dat je graag wilt verkopen, maar het is niet mijn ding.
Ik vind het niet erg om foto's te maken die niet scoren. Ik maak graag natuurgetrouwe foto's en het maakt me niet uit als ze niet in de smaak van anderen vallen.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr dec 07 2007 11:30 pm

'k zou ook best 'n ongeshopte foto die niet scoort voor mezelf bewaren mocht dat zo uitkomen, maar meestal blijkt mijn eigen smaak gelukkig wel aardig overeen te komen met het koperspubliek waar ik 't van moet hebben

lijkt me niet fijn om tegen je zin dingen te gaan maken, maar hier kan ik mijn ei wel aardig in kwijt

overigens mijn favoriet is dus de foto met die mensen, maar omdat dat 'n editorial is (geen modelrelease) verkoopt die uiteraard minder hard dan de geeikte standaardplaten van de taj, maar desalnietemin blijft het mijn grote favoriet van deze serie

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » vr dec 07 2007 11:54 pm

Tsja,
Ik begrijp uit je berichtje dat fotograferen voor jou geen hobby is, maar hoofdzakelijk alleen "scoren"
Succes daarmee.

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr dec 07 2007 11:56 pm

dan heb je mijn reply toch echt verkeerd gelezen, want ik schrijf daar dat ik geen dingen tegen mijn zin zou willen maken, het is juist heel erg mijn hobby om niet alleen te fotograferen maar ze dan ook nog in photoshop te bewerken naar allereerst mijn smaak die gelukkig overeenstemt met die van mijn koperspubliek (maar dat was dus meer geluk dan wijsheid dat dat zo bleek te zijn)

en ik maak er verder zeker geen geheim van dat ik liever scoor bij de kopers dan bij gewoon iemand met 'n heel andere smaak op fotogebied waar ik verder toch niets aan heb in commercieel opzicht

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za dec 08 2007 11:43 am

Nummer 1 springt er voor mij ook echt uit , erg mooi ! Nummer 2 en 5 zien er erg gelikt uit en ik kan me goed voor stellen dat deze het commercieel gezien goed doen , ik vind het doorkijkje ook mooi trouwens .
Overigens is er naar mijn mening helemaal niks mis mee om commerciële foto’s te maken , je zal als basis toch goede foto’s moeten hebben anders kan je er nog niks mee.

Ben ook wel nieuwsgierig hoe het verblijf in India je verder is bevallen , en natuurlijk ook naar de rest van je foto’s.

Groeten Jan. 8)

yvonne

Bericht door yvonne » za dec 08 2007 11:51 am

Hele mooi foto's vooral de eerste !!!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”