Ontroering maakt zich van mij meester. Snif....rjoemman schreef:Het mooie is dat ik het helemaal eens ben met je.
Raoul
Aanschraf objectief
-
Hans Deventer
-
Onne-Floris Broekema
Heel kort door de bocht, als ik op de Amazone op een bootje zit met een mega toeter van een lens zonder statief, dan werk ik me te pleuris in de snikkende hitte!!!"Ik ben zelf van mening dat VR inderdaad voor luie fotograven is. Maar niet vanwege het genoemde diafragma en de iso waarde maar juist vanwege het niet willen meeslepen van een "goed" en dus zwaar statief.
Raoul"
- Karel Giesen
- Forumlid

- Berichten: 422
- Lid geworden op: wo mar 15 2006 10:43 pm
- Locatie: Arnhem
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik geef Raoul volledig gelijk.
Dus ook maar even wat olie op het vuur. Wit kartonnetje mee voor de witbalans, grijskaartje mee voor de belichting, flink statief, alles 'uit' (verscherpen, contrast verhogen en wat dies meer zij), camera op handmatig en dan eerst maar eens zien of je er een fatsoenlijk plaatje uitkrijgt. Lukt dat, dan weet je wat je aan het doen bent en kun je misschien van een of ander automaatje gebruik maken. Hebben we ook niet steeds weer de vraag dat het plaatje er zo slecht uitziet dat ze met hun ogen dicht hebben geschoten ...want de camera doet toch alles automatisch goed?
Oh ja, en schermen callibreren! Ik zie vaak foto's langskomen als prentbriefkaarten. Misschien zo bedoeld, maar die schreeuwende kleurtjes staan toch ver af van de werkelijkheid.
groet,
Karel
Dus ook maar even wat olie op het vuur. Wit kartonnetje mee voor de witbalans, grijskaartje mee voor de belichting, flink statief, alles 'uit' (verscherpen, contrast verhogen en wat dies meer zij), camera op handmatig en dan eerst maar eens zien of je er een fatsoenlijk plaatje uitkrijgt. Lukt dat, dan weet je wat je aan het doen bent en kun je misschien van een of ander automaatje gebruik maken. Hebben we ook niet steeds weer de vraag dat het plaatje er zo slecht uitziet dat ze met hun ogen dicht hebben geschoten ...want de camera doet toch alles automatisch goed?
Oh ja, en schermen callibreren! Ik zie vaak foto's langskomen als prentbriefkaarten. Misschien zo bedoeld, maar die schreeuwende kleurtjes staan toch ver af van de werkelijkheid.
groet,
Karel
-
v.alberts
[quote="Hans Braakhuis"]De 80-200 is veel te koop. Meerderen hebben hun objectief omgeruild voor de kwalitatief iets betere 70-200.
AF snelheid van een objectief, hangt mede af van de camera.
Bij de 70-200 hangt de snelheid nauwelijks af van de camera, de tijd dat een goedkope camera er over doet om focusinfo te verstrekken wordt ruim ingehaald door de tijdwinst die AF-S met zich meebrengt. Een 70-200 is dus bijna altijd sneller, ongeacht de body waar hij op zit...
M.a.w. Mijn AF-S 70-200 op mijn F80 is VEEL sneller dan mijn AF 80-200 op mijn F5
Verder is er ook nog een 80 -200 AF-S... Eigenlijk de mooiste van allemaal, verreweg de duurste, maar helaas uit de productie...(Op Marktplaats zie je er nog wel eens eentje.)
Overigens is de 70-200 erg gevoellig voor tegenlicht, i.t.t. de meeste 80-200's
AF snelheid van een objectief, hangt mede af van de camera.
Bij de 70-200 hangt de snelheid nauwelijks af van de camera, de tijd dat een goedkope camera er over doet om focusinfo te verstrekken wordt ruim ingehaald door de tijdwinst die AF-S met zich meebrengt. Een 70-200 is dus bijna altijd sneller, ongeacht de body waar hij op zit...
M.a.w. Mijn AF-S 70-200 op mijn F80 is VEEL sneller dan mijn AF 80-200 op mijn F5
Verder is er ook nog een 80 -200 AF-S... Eigenlijk de mooiste van allemaal, verreweg de duurste, maar helaas uit de productie...(Op Marktplaats zie je er nog wel eens eentje.)
Overigens is de 70-200 erg gevoellig voor tegenlicht, i.t.t. de meeste 80-200's
Even voor de volledigheidSwederD70 schreef: De 70-200 heeft 9 lamelbladen, ik kan even niet terug vinden of de 80-200 dat ook heeft. Hoe meer bladen hoe mooier de wazige achtergrond.
De 80-200 heeft ook 9 lamelbladen.Zie http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Tismaardatjulliehetweten.
Garoeten
Irwan
-
ronikon

