Aanschraf objectief

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Hans Deventer

Bericht door Hans Deventer » zo sep 17 2006 5:39 pm

rjoemman schreef:Het mooie is dat ik het helemaal eens ben met je.
Raoul
Ontroering maakt zich van mij meester. Snif.... :wink:

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » zo sep 17 2006 5:49 pm

"Ik ben zelf van mening dat VR inderdaad voor luie fotograven is. Maar niet vanwege het genoemde diafragma en de iso waarde maar juist vanwege het niet willen meeslepen van een "goed" en dus zwaar statief.

Raoul"
Heel kort door de bocht, als ik op de Amazone op een bootje zit met een mega toeter van een lens zonder statief, dan werk ik me te pleuris in de snikkende hitte!!! :lol: Dat ding is top zwaar en vanwege de gebeurtenissen op beide oevers en boven je met alles wat wegvliegt, dan ben je heel erg blij met de VR! Maar lui... noway.

rjoemman

Bericht door rjoemman » zo sep 17 2006 6:04 pm

:lol:

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » zo sep 17 2006 10:37 pm

Ik geef Raoul volledig gelijk.
Dus ook maar even wat olie op het vuur. Wit kartonnetje mee voor de witbalans, grijskaartje mee voor de belichting, flink statief, alles 'uit' (verscherpen, contrast verhogen en wat dies meer zij), camera op handmatig en dan eerst maar eens zien of je er een fatsoenlijk plaatje uitkrijgt. Lukt dat, dan weet je wat je aan het doen bent en kun je misschien van een of ander automaatje gebruik maken. Hebben we ook niet steeds weer de vraag dat het plaatje er zo slecht uitziet dat ze met hun ogen dicht hebben geschoten ...want de camera doet toch alles automatisch goed?
Oh ja, en schermen callibreren! Ik zie vaak foto's langskomen als prentbriefkaarten. Misschien zo bedoeld, maar die schreeuwende kleurtjes staan toch ver af van de werkelijkheid.

groet, :) :)

Karel

v.alberts

Bericht door v.alberts » di sep 19 2006 10:53 pm

[quote="Hans Braakhuis"]De 80-200 is veel te koop. Meerderen hebben hun objectief omgeruild voor de kwalitatief iets betere 70-200.

AF snelheid van een objectief, hangt mede af van de camera.

Bij de 70-200 hangt de snelheid nauwelijks af van de camera, de tijd dat een goedkope camera er over doet om focusinfo te verstrekken wordt ruim ingehaald door de tijdwinst die AF-S met zich meebrengt. Een 70-200 is dus bijna altijd sneller, ongeacht de body waar hij op zit...

M.a.w. Mijn AF-S 70-200 op mijn F80 is VEEL sneller dan mijn AF 80-200 op mijn F5

Verder is er ook nog een 80 -200 AF-S... Eigenlijk de mooiste van allemaal, verreweg de duurste, maar helaas uit de productie...(Op Marktplaats zie je er nog wel eens eentje.)

Overigens is de 70-200 erg gevoellig voor tegenlicht, i.t.t. de meeste 80-200's

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo sep 20 2006 10:35 am

SwederD70 schreef: De 70-200 heeft 9 lamelbladen, ik kan even niet terug vinden of de 80-200 dat ook heeft. Hoe meer bladen hoe mooier de wazige achtergrond.
Even voor de volledigheid
De 80-200 heeft ook 9 lamelbladen.Zie http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Tismaardatjulliehetweten.

Garoeten
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

ronikon

Bericht door ronikon » wo sep 27 2006 7:03 pm

gebruik zelf irfanview om foto's kleiner te maken zonder dat de scherpte achteruit gaat.
kun je ook gratis downloaden.
ik ben weer aan het stoeien om foto's gemaakt op 640x480 toch goed te printen op fotopapier. de 110% truc levert nog niet op wat anderen wel claimen.

mvgr;

ronikon

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”