Waterplas

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Polling

Waterplas

Bericht door Polling » zo dec 09 2007 4:57 pm

Vanmiddag gaan wandelen, hier viel mijn oog op...
Afbeelding

william

Bericht door william » zo dec 09 2007 6:50 pm

Mooie foto toch heft het wel iets

Groetjes William

Frederix

Re: Waterplas

Bericht door Frederix » ma dec 10 2007 3:41 am

Polling schreef:Vanmiddag gaan wandelen, hier viel mijn oog op...
Afbeelding
Hoi Polling, dit heb je goed gezien! Zo zie je maar weer, het belangrijkste is dat de fotograaf zijn ogen open heeft en goed om zich heen kijkt. Ik vind het contrast van het groen van het gras en het blauw van de weerspiegelde lucht erg mooi.

Blijf je ogen goed de kost geven . . . :lol:

Klik-Klak

Bericht door Klik-Klak » ma dec 10 2007 9:02 am

Zo zie je kijk niet alleen voor je, goed gezien.

Groet R.

marx

Bericht door marx » ma dec 10 2007 10:20 am

Leuk opgemerkt, al had ik liever gezien dat er een scherpe voorgrond aanwezig was.

Een onscherpe achtergrond werkt vaak veel minder storend dan een onscherpe voorgrond, maar dat is mijn smaak denk ik ;)

Polling

Bericht door Polling » ma dec 10 2007 11:43 am

Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar had moeten krijgen, een scherpe voorgrond, zonder dat ik de voorgrond uit beeld laat verdwijnen, wat de compositie niet ten goede zou komen, denk ik.

marx

Bericht door marx » ma dec 10 2007 12:41 pm

een groter diafragma gebruiken wellicht? ik zit hier op de zaak dus kan je exif niet bekijken.

Maar met een groter diafragma had je meer scherp kunnen krijgen denk ik.

just my 2cents.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma dec 10 2007 12:44 pm

Volgens mij krijg je bij een groter diafragma alleen maar minder scherptediepte i.p.v. meer.

Je zult dus groter diafragmaGETAL bedoelen marx?

marx

Bericht door marx » ma dec 10 2007 12:46 pm

Maar natuurlijk, vergeef me mijn vergissing, ik raak daar nog steeds mee in de war, groter/kleiner....

Polling

Bericht door Polling » ma dec 10 2007 4:15 pm

diafragma 6.1
sluitertijd 1/160
18-55 kitlens op 55 mm
Maar door het scherpstellen op de reflectie van de bomen (totaal al gauw een meter of 8 weg) denk ik dat een kleiner diafragma (qua sluitertijd had het best gekund) niet gelukt zou zijn: dan had ik alles van 2 meter tot 8 meter scherp moeten krijgen...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”