Ik ben weer eens met wat nieuws bezig: het fotograferen van honden met een taak. Zo kwam ik uit bij het fotograferen van jachthonden hier in de Hoeksche Waard. Honden die hun taak uitvoeren met passie, dat leg ik weer met passie vast. Mijn doel was om het wat minder perfect te maken en meer te richten op het moment, ik heb namelijk nogal de neiging om foto's veel te bewerken en dat wilde ik even loslaten. Dat zou ook niet bij de setting passen en is dit eigenlijk wat ik nog liever doe dan echt geposeerde foto's. Helaas was het een behoorlijk regenachtige ochtend, maar dat hebbie en dat hou je.
Alle honden op de foto's zijn Labrador retrievers, zitten in de seniorengroep en leggen jachtproeven af. De honden zijn op de ochtend van de foto's bezig geweest met het apporteren van fazant, konijn, kauw en eend. Ik begrijp dat dit een vrij omstreden onderwerp is. Op de foto's is wild te zien (gij zijt gewaarschuwd, mocht iemand hier last van hebben.. of dit niet volgens de richtlijnen van het forum zijn, excuus).
1.
jacht-1 by Hannah Verhoeven, on Flickr2.
jacht-5 by Hannah Verhoeven, on Flickr3.
jacht-16 by Hannah Verhoeven, on Flickr4.
jacht-14 by Hannah Verhoeven, on Flickr5.
jacht-18 by Hannah Verhoeven, on Flickr6.
jacht-20 by Hannah Verhoeven, on Flickr7.
jacht-24 by Hannah Verhoeven, on Flickr8.
jacht-28 by Hannah Verhoeven, on Flickr9.
jacht-27 by Hannah Verhoeven, on Flickr10.
jacht-30 by Hannah Verhoeven, on Flickr11.
jacht-31 by Hannah Verhoeven, on Flickr12.
jacht-35 by Hannah Verhoeven, on Flickr13.
jacht-38 by Hannah Verhoeven, on Flickr