Wanneer je al ruim 40 jaar fotografeert zoek je wel eens naar foto’s uit je begin periode.
Een periode waarin ik nog lid was van een fotoclub. Ik heb toen een foto gemaakt die ik binnen de club had ingestuurd voor de wedstrijd de beste foto van het jaar. Laat ik die nu nog winnen ook. En als je weet dat ik deze foto puur op de gok heb gemaakt. Ik zag haar langs komen, en op het moment dat ze in de zon liep zag ik ineens die dubbele schaduw. Zonder te kijken heb ik gelijk de ontspanknop ingedrukt.
Wanneer ik nu naar deze foto kijk vraag ik mij af of die foto nu eigenlijk wel zo goed is. Of is het gewoon een goede foto, maar wel erg gedateerd. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie mening is over deze foto. Technische details zijn niet van belang, omdat het een scan is van een foto, en niet van een negatief. Het gaat mij puur om wat je vind van deze foto.
Maar misschien heb je zelf ook wel foto’s waarmee je in het verleden in de prijzen bent gevallen, en wil je die hier ook tonen. Ga je gang.