Met dank voor uw commentaar MO augustus

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.
Plaats reactie
Ronald53
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: MO augustus 2019, Beoordelen foto's "Koelte"

Bericht door Ronald53 » vr sep 13 2019 4:54 pm

josti schreef:Mijn stem gaat deze maand naar de foto van Ronald53.
Bedankt Jos, goede keuze, kan ik het alleen maar mee eens zijn! :) Mooi dat de lucht (wolken) nu wel goed in de smaak vallen.
Ronald
Ik fotografeer, dus ik ben.

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door josti » zo sep 15 2019 11:30 am

Het blijft gewoon een persoonlijke kijk op een foto Ronald en smaak, tja daar kunnen we boeken over vol schrijven :wink: . Zelf houd ik wel van foto's met van die Hollandse wolkenpartijen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

Ronald53
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Ronald53 » zo sep 15 2019 9:19 pm

josti schreef:Het blijft gewoon een persoonlijke kijk op een foto Ronald en smaak, tja daar kunnen we boeken over vol schrijven :wink: . Zelf houd ik wel van foto's met van die Hollandse wolkenpartijen.
Hallo Jos,
Als de stemronde is gesloten, dan sluit je ook het draadje. Dat betekent dat een inzender die iets wil doen met de opmerkingen die in de beoordelingsronde zijn geplaatst, geen plek heeft om het resultaat te plaatsen, tenzij ergens geheel buiten de omgeving van de maandopdracht. Is het misschien een optie om in de omgeving van de maandopdrachten een draadje te plaatsen: "Met dank voor uw commentaar :wink2: ", of zoiets?
Ik zou dan bijvoorbeeld n.a.v. jouw commentaar in de maandopdracht "Rust" als volgt een nieuwe versie plaatsen:

Hier jouw commentaar in die ronde, de originele en daarnaast de nieuwe versie. Ik heb e.e.a. wat meer aangezet, en de crop aangepast zodat de ruimte tussen vliegeraar en vlieger relatief kleiner is.:
Ronald53: de gedachte achter de foto snap ik en technisch is de foto OK. Met wat nabewerking is er nog wat meer uit te halen denk ik (luchten?). Ik vind met name de grote ruimte tussen de vlieger en de vliegeraar wat minder prettig kijken.

Afbeelding________Afbeelding
Ik fotografeer, dus ik ben.

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » ma sep 16 2019 4:47 pm

Hey Ronald,

Tot nu toe sluit ik het draadje inderdaad een aantal dagen na de sluiting van de poll als ik denk dat iedereen die nog iets wil melden dat heeft gedaan. Een apart draadje voor het verwerken van de commentaren op foto's is wel een leuk idee. Ik zou het alleen niet bij deze sectie willen doen. Een apart draadje daarvoor openen vind ik een betere plek om commentaren om te zetten in een andere versie van een foto. Ik heb tot nu toe van niemand deze suggestie gehad, dus ik ben ook erg benieuwd of hier animo voor is.
Kan één van de moderatoren dit deel van het draadje afsplitsen naar een apart draadje met de titel "Met dank voor uw commentaar MO augustus"?

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Met dank voor uw commentaar MO augustus

Bericht door henkk » wo sep 18 2019 9:27 am

gedaan ....
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Re: Met dank voor uw commentaar MO augustus

Bericht door josti » do sep 19 2019 10:46 am

Ok Henk, dank voor het splitsen.

Wat betreft de tweede versie van de foto van Ronald vind ik de lucht in ieder geval aantrekkelijker. Het perspectief is in de nabewerking minimaal te veranderen volgens mij. Bij het maken van de foto dichter naar de vliegeraar toe met een laag standpunt maakt de afstand tussen de vliegeraars en de vlieger wel kleiner. Voor mij is het beeld dan meer in balans.

Plaats reactie

Terug naar “Maandopdracht”