Ijsselmeer, met zicht op Hoorn
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik vind het eindresultaat prachtig. Maar ik ben ook geinteressert in de techniek van photoshop om een foto te bewerken. In lessen photoshop zie je ook foto's voor en na bewerking.Frederix schreef:Hoi Wil, maakt dat verschil? Het gaat toch om de uiteindelijke foto, de interpretatie van Mike van datgene hij gezien heeft?wil schreef:Mike
kun je als voorbeeld een foto laten zien rechtstreek uit de camera, dus voor het photoshoppen?
Ben erg nieuwsgierig naar het verschil.
Heb foto 4 toegevoegd.
Klopt Jan, heb gemerkt dat dit idd monitor afhankelijk is.
Luc, ben bang dat dit ook zeer smaak gebonden is, waardeer je mening.
A90, 14-24 is een fijne lens, vind hem wel kwetsbaar, aan mij is ie besteed maar of ie de rammelende reporter tas doorstaat....
Optisch rocked ie absoluut, daar is geen spelt tussen te krijgen.
Klopt Jan, heb gemerkt dat dit idd monitor afhankelijk is.
Luc, ben bang dat dit ook zeer smaak gebonden is, waardeer je mening.
A90, 14-24 is een fijne lens, vind hem wel kwetsbaar, aan mij is ie besteed maar of ie de rammelende reporter tas doorstaat....
Optisch rocked ie absoluut, daar is geen spelt tussen te krijgen.
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 23 2007 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ijsselmeer, met zicht op Hoorn
Hoi Mike, de laatste is ook erg mooi. Het is nu moeilijk kiezen tussen nr 2 en 4. Ik denk dat het nummer 4 wordt. Hoewel. . . nummer 2 is ook erg mooi.mikemix schreef:2
4 (edit) later toegevoegd.
Re: Ijsselmeer, met zicht op Hoorn
Dank, ik hoor wel van de fotolocatie.Frederix schreef:Hoi Mike, de laatste is ook erg mooi. Het is nu moeilijk kiezen tussen nr 2 en 4. Ik denk dat het nummer 4 wordt. Hoewel. . . nummer 2 is ook erg mooi.
@Nicole en Wil, onbewerkte foto gaat een andere discussie worden en dan verzandt dit draadje.
Waardeer jullie post, dank.
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 23 2007 10:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- wim hazenhoek
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
#1en#2 gaaf hoor!
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi Mike,
Wat mij opvalt in de foto's is het verschil tussen boven en onder. Daar waarin het bovenste gedeelte wel geschilderd lijkt (zacht), is het onderste gedeelte scherp (hard). Ik denk dat ik het mooier had gevonden als alles die wat zachtere toning had gehad. Al met al zeer bijzondere Mikemix-foto's!
Groet,
Jolanda
Wat mij opvalt in de foto's is het verschil tussen boven en onder. Daar waarin het bovenste gedeelte wel geschilderd lijkt (zacht), is het onderste gedeelte scherp (hard). Ik denk dat ik het mooier had gevonden als alles die wat zachtere toning had gehad. Al met al zeer bijzondere Mikemix-foto's!
Groet,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
IJsselmeer.....
Mikemix, ik vind je foto's erg mooi.
Toch vind ik dat je té makkelijk heen stapt over de vraag naar de opnames vóór bewerking in Photoshop.
Voor wat mijn mening waard is; foto's maak je "on the spot" en niet achter de pc.
Dat professionals, die er hun brood mee moeten verdienen, bewerkingsprogramma's gebruiken om snel en efficiënt te kunnen voldoen aan de vraag van hun opdrachtgevers, begrijp ik.
Maar de amateur/hobbyist zou toch moeten proberen, zonder al te veel gedoe achteraf, een mooie foto te maken. De moderne camera's bieden voldoende mogelijkheden om voor elke situatie een passende instelling te vinden. Daarmee experimenteren lijkt me spannend en leerzaam en dwingt je goed te observeren.
Soms lees ik dat er op één dag honderden opnames zijn gemaakt en dan denk ik.... wat is daar nu leuk aan?
Knallen maar en thuis maken we er wel iets moois van!
Ik denk dat het een interessant discussiepunt is.
Pieter
Toch vind ik dat je té makkelijk heen stapt over de vraag naar de opnames vóór bewerking in Photoshop.
Voor wat mijn mening waard is; foto's maak je "on the spot" en niet achter de pc.
Dat professionals, die er hun brood mee moeten verdienen, bewerkingsprogramma's gebruiken om snel en efficiënt te kunnen voldoen aan de vraag van hun opdrachtgevers, begrijp ik.
Maar de amateur/hobbyist zou toch moeten proberen, zonder al te veel gedoe achteraf, een mooie foto te maken. De moderne camera's bieden voldoende mogelijkheden om voor elke situatie een passende instelling te vinden. Daarmee experimenteren lijkt me spannend en leerzaam en dwingt je goed te observeren.
Soms lees ik dat er op één dag honderden opnames zijn gemaakt en dan denk ik.... wat is daar nu leuk aan?
Knallen maar en thuis maken we er wel iets moois van!
Ik denk dat het een interessant discussiepunt is.
Pieter
Zeker Pieter, maar graag niet hier.
Ik reageer graag als jij de topic aanmaakt, geen probleem.
Toch even een reactie wbt bewerken van beelden,
Sh*t in is sh*t uit, punt.
Een foto moet qua belichting en compositie goed zijn, altijd.
Bewerken is aan te bevelen met een spiegelreflex maar hoeft niet altijd of heel basic.
Tja, ik hou er van om mijn eigen gevoel erin te leggen en dat is op basis van bewerken. Je houdt ervan of niet, no big deal.
Tja, 100 beelden schieten, als er niet één goed is, hou dan maar op.
Alle 100 geweldig dan gauw voor jezelf beginnen.
Erg subjectief dus allemaal.
Primair, vind je het leuk en heb je het gevoel dat je beelden beter worden? Doen dan.
Trouwens, wie had het er over dat ik amateur ben?
Ik reageer graag als jij de topic aanmaakt, geen probleem.
Toch even een reactie wbt bewerken van beelden,
Sh*t in is sh*t uit, punt.
Een foto moet qua belichting en compositie goed zijn, altijd.
Bewerken is aan te bevelen met een spiegelreflex maar hoeft niet altijd of heel basic.
Tja, ik hou er van om mijn eigen gevoel erin te leggen en dat is op basis van bewerken. Je houdt ervan of niet, no big deal.
Tja, 100 beelden schieten, als er niet één goed is, hou dan maar op.
Alle 100 geweldig dan gauw voor jezelf beginnen.
Erg subjectief dus allemaal.
Primair, vind je het leuk en heb je het gevoel dat je beelden beter worden? Doen dan.
Trouwens, wie had het er over dat ik amateur ben?