wintersport

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
riederalp

wintersport

Bericht door riederalp » ma dec 24 2007 8:15 pm

Ik ga straks op wintersport

Moet ik nog ergens mee rekening houden als ik foto's maak

Ik heb een polarisatie filter gekocht

wat is de beste instelling

wie kan me op weg helpen
Laatst gewijzigd door riederalp op ma dec 24 2007 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

mikemix

Bericht door mikemix » ma dec 24 2007 8:20 pm

Zeker, je zal op de witte pistes moeten overbelichten, anders krijg je veelal "grijze" foto's.

Hou ook rekening dat als je aan de schaduwzijde v/d berg staat de kleurtemperatuur van het licht dramatisch blauw kan worden/zijn.

Benen heel houden, scheelt ook een hoop ellende.

Fijne vakantie!

R.Ouwens

Bericht door R.Ouwens » ma dec 24 2007 8:30 pm

Als je langer buiten loopt en geen foto's maakt haal de batterij/accu uit je camera of stop de hele camera onder je jas scheelt nogal in de levensduur.
Zorg voor een goeie verpakking van je camera als je gaat snowboarden/skieen ( rugzak o.i.d.) een stuiterpartij is nogal slecht voor je speelgoed.
En, heel belangrijk zorg dat je je camera zo min mogelijk bloot stelt aan de buitenlucht, vorst wordt in een tas nl heel snel vocht, en daar kan je apparatuur slecht tegen.
Veel plezier!

riederalp

Bericht door riederalp » ma dec 24 2007 8:32 pm

Ik neem hem niet mee op de ski tochten

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma dec 24 2007 9:16 pm

Ik zou als je de opslagcapaciteit hebt (genoeg kaartjes) in RAW schieten, zodat je achteraf maximale controle hebt over WB en belichting :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”