De camera die ik toen gebruikte was een Bronica SQai met een 110mm lens.
Denk er serieus over om toch weer een analoge 6x6 erbij te nemen, gezien de gescande resultaten.
Hoi Evert,evertfoto schreef:Was erg benieuwd of mijn oude 6x6 zwart-witnegatieven ook te scannen zouden zijn. En ik ben niet ontevreden over het resultaat.
Agfafilm 50asa
De camera die ik toen gebruikte was een Bronica SQai met een 110mm lens.
Denk er serieus over om toch weer een analoge 6x6 erbij te nemen, gezien de gescande resultaten.
Evert,evertfoto schreef:De negatieven spuit ik vooraf schoon met een luchtspuit.
Heb nog een airbrushcompressor met een luchtspuit(je)
Dit scheelt al een hoop stof. Ipv Ice ook de stofverwijdering ingegeschakeld. Mijn negatieven bewaar ik in transparante sheets.
Zal morgen wat zwartwit-kleinbeeld scannen.
evertfoto schreef:Vind het onderhand bijna leuker dan rechtstreeks digitaal opnamen maken.
Zal wel sentiment zijn, omdat je oude opnamen weer voorbij komen.
En bij elke opname hoort een verhaal. Stop er voor nu mee, mijn echtgenote zal in middels wel (weer) een eenzame avond gehad hebben.
Skippy schreef:De 4990 is toch de voorloper van de V500? Mooi voorbeeld van de werkzaamheid van ICE Jaap!
Ik ga dan toch voor de betere kwaliteit mét ICE, de tijdwinst die je zonder ICE behaalt ben je weer kwijt in Photoshop.
Ik ben nu de foto's uit mijn diensttijd 1978/1979 aan het scannen ...