Code: Selecteer alles
ach gewoon zorgen dat "de Tank" in de richting van de judoka staat. dan kan je een ambu bellen voor de judoka

Groetjes George

Code: Selecteer alles
ach gewoon zorgen dat "de Tank" in de richting van de judoka staat. dan kan je een ambu bellen voor de judoka
Meestal zijn 2.8 lenzen gewoon optisch veel beter, zeker als je ze niet vol open hoeft te schieten. Maar je KAN een stap terug, en dat gebruik ik toch best vaak. Ik schiet eigenlijk maar heel weinig met diafragma's boven de 5.6! Ik houd denk ik gewoon heel erg van selectieve scherpte.simonklaasen schreef:Even voor mijn begrip nog een vraag hierover. (ik ben zelf ook op zoek naar een 2.8 lens)
Je koopt een 2.8 lens naar mijn idee om meer licht binnen te kunnen krijgen zodat je minder hoeft te flitsen (zodat je betere kleuren krijgt, dat zou voor mij de reden zijn, maar misschien zijn er meer redenen). Als je dan met 4.0 fotografeerd, omdat je anders qua scherpte diepte verliest, kan je toch net zo goed met een 3.5 lens fotograferen (behalve dan dat deze lens misschien uberhaupt een goede lens is)? Maar voor dit doel had je dan beter/net zo goed een normale lens kunnen kopen voor dezelfde prijs met b.v. een groter zoombereik. Of gewoon een goedkopere lens omdat het geen 2.8 hoeft te zijn? Of zie ik nu iets verkeerd?
emdeklerk schreef:Dus je hebt met diafragma 4 zoveel meer scherptediepte dan met 2,8 dat je probleem is opgelost?
Ik vind het een vreemd verhaal.
Maar goed, het is weer opgelost.
Groet, E.M. de Klerk
Daar zijn met name de 35mm 2.0 en de 50mm 1.8 of 1.4 erg geschikt voor. Hele snelle lenzen die nog enigzins (zeker de 50mm 1.8!) betaalbaar zijn ook. Verder kan een Tamron 17-50 f2.8 een goede optie zijn, maar natuurlijk is deze ruim een stop minder "snel" dan alle hiervoor genoemde lenzen.simonklaasen schreef:Ik zelf zoek een goede lens voor fotograferen op feestjes.