24-70. Wie heeft 'm al?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ton » za dec 15 2007 2:25 pm

:oops: :oops: :oops:
Groeten Ton .

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » za dec 15 2007 2:56 pm

beetje afdwalen mag toch wel, gaat nog steeds over de 24-70 :wink:

mikemix

Bericht door mikemix » za dec 15 2007 6:25 pm

GdP schreef:Het lijkt hier het Coffee Corner wel. :(
jij hebt hem dus nog niet.

Er is wel goede espresso hier.

Rolf

Bericht door Rolf » za dec 15 2007 9:15 pm

Heb vandaag, bij Solutions, de bewuste unit in mijn handen gehad en aan de camera gekoppeld. Jammer dat je je bewust bent van een grote groep mensen, achter je, die ook deze lens willen proberen. Het kleine objectieven-standje, met het vrijwel volledige assortiment, kende een grote aantrekkingskracht. Snel dus ff koppelen en wat schieten. Eerste indruk: prima. Opvallend was het antwoord op de vraag: waar is de zonnekap? Na wat zoeken in de catalogus is de respons: "Die wordt niet meegeleverd." Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Da's toch een wezenlijk onderdeel van zo'n (prijzig) objectief. Misschien heeft de Nikon-medewerker zich vergist. Heb net hier en daar op het web gekeken en daar staat in menig advertentie dat deze wel wordt meegeleverd. Ook de advertentie via welke ik mijn order heb geplaatst: http://www.eurovisiononline.nl/?prodid=25171
Anyhow. Kan niet wachten tot ik de lens voor langere tijd kan proberen. Als eigenaar!

mikemix

Bericht door mikemix » za dec 15 2007 9:23 pm

Ja, maar ik heb nog geen plaatje gevonden van de zonnekap!
Echt, ik was ook benieuwd hoe deze eruit ziet, heb deze tot op heden niet gevonden. Vreemd.

Edit
De HB-40, vreemde is dat ik geen plaatje vind van lens en zonnekap

Afbeelding

Rolf

Bericht door Rolf » za dec 15 2007 9:47 pm

mikemix

Bericht door mikemix » za dec 15 2007 9:59 pm

Oke, behoorlijke kap hoor.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma dec 17 2007 12:21 am

Het kapje is net wat kleiner (minder hoog) dan die voor de 70-200. Het scheelt niet veel overigens.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Rolf

Bericht door Rolf » di dec 18 2007 12:00 am

a90 schreef:Het kapje is net wat kleiner (minder hoog) dan die voor de 70-200. Het scheelt niet veel overigens.
Ik begrijp dat jij dit objectief inmiddels in je bezit hebt. Wat vindt je ervan?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di dec 18 2007 12:03 am

Hij doet het prima :) Het is een goede vervanging voor de 17-55, goed scherp, vrijwel geen CA en of donkere hoeken. Wel wat lang alleen, zeker met kap.

Ben er wel happy mee :)

(Overigens bedoel ik dat hij de 17-55 vervangt die ik op DX gebruikte. Ik heb nu de 24-70 op FX en daarmee vrijwel dezelfde beeldhoek. Als je nu een 17-55 hebt en die vervangt voor een 24-70 op een DX camera dan weet ik het niet)

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

wil ik wel doen

Bericht door George Fennes » di dec 18 2007 9:50 am

a90 ik wil hem wel voor je uitproberen op een D80 hoor :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di dec 18 2007 10:01 am

Ik zet hem wel op de D50 :)

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » za jan 05 2008 1:22 pm

a90 schreef:Ik zet hem wel op de D50 :)
Kun je daar dan eens een paar vergelijkende foto's mee schieten? Eenvoudige opstelling met voorgrond onderwerp en (onscherpe) achterrond? Het Bokeh van dit objectief schijnt zeer mooi te zijn,,,
Ben zelf zeer benieuwd naar de resultaten van de 24-70 mm op DX in vergelijk tot FX.
Als ik nu een objectief wil aanschaffen zal ik het voorlopig op m'n D80 gebruiken, maar ga er daarbij wel vanuit dat FX in de nabije toekomst de nieuwe standaard is. (ik bedoel dus dat ik geen DX objectieven meer ga aanschaffen)

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

RickDTS

Bericht door RickDTS » za jan 05 2008 1:25 pm

Fera Albi schreef:
a90 schreef:Ik zet hem wel op de D50 :)
Kun je daar dan eens een paar vergelijkende foto's mee schieten? Eenvoudige opstelling met voorgrond onderwerp en (onscherpe) achterrond? Het Bokeh van dit objectief schijnt zeer mooi te zijn,,,
Ben zelf zeer benieuwd naar de resultaten van de 24-70 mm op DX in vergelijk tot FX.
Als ik nu een objectief wil aanschaffen zal ik het voorlopig op m'n D80 gebruiken, maar ga er daarbij wel vanuit dat FX in de nabije toekomst de nieuwe standaard is. (ik bedoel dus dat ik geen DX objectieven meer ga aanschaffen)

Hans
Dat is dus ook mijn redenatie.FF wordt ook bij Nikon de toekomst in het hogere segment. Voor mij dus ook geen DX lenzen meer.

dolph

Bericht door dolph » za jan 05 2008 1:59 pm

Er zijn AF en AF-s lenzen!
Wat is het verschil?

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”